PDA

Bekijk Volledige Versie : Record PT107 vlak- vandiktebank

DannyDL
18-10-17, 17:01
Ga me, als verloopt zoals het in de sterren geschreven staat :), volgend jaar een vlak-en vandiktebank aanschaffen en ben nu vollop aan het googlen naar tests en reviews van verschillende modellen. Van bovenstaande vind ik niet teveel terug. Mag iets degelijk ( hobbymatig) zijn maar dan ook weer geen Hammer of zo. Veel te duur om mee te beginnen, 't is niet dat ik er elke dag ga mee bezig zijn.
Iemand ervaring mee, merk/model ?
Hieronder een link met voorbeeld.

https://www.baptist.nl/houtbewerkers/stationaire-machines/stationair-schaven/record-pt107-vlak-vandiktebank

Ben nog een leek op schaaf/vlak gebied, daarom deze vraag.....

Mvg
Danny

3dmazter
19-10-17, 09:14
Nog niet eerder gezien.
Maar lijkt me een degelijke machine.
Niet te veel china hbm gehalte.
Maar zal daar waarschijnlijk wel vandaan komen.

DannyDL
19-10-17, 09:29
Lijkt mij ook een degelijk toestel maar weet er verder niets over. Record Power is een UK Brand maar of het ook daar geproduceerd wordt dat is maar de vraag. Ga toch nog wat dieper moeten zoeken op het net.
Bedankt voor de reaktie.

Grtz
Danny

SimondelaCourt
19-10-17, 10:16
Zo ver ik het weet is ook deze eigenlijk het zelfde als de HBM 300, maar dan onder Record Power toezicht. Ook holzmann en gude verkopen deze machine. Op deze afbeelding http://www.kinmachines.nl/wp-content/uploads/2015/09/Vlakvandikte-bank-Holzmann-HOB260BNL-230V-4.jpg zie je de holzmann variant.

Nu is het mij wel opgevallen dat er verschillen zijn. Verschillen in materiaal en quality control. Dus in de basis is het dezelfde machine, maar bijv de Gude variant is een stuk minder goed dan de Record Power variant. Kan het verschil in de lak zijn, maar mijn gevoel is dat het ook de eisen van de handelsmaatschappij zijn.

franksken
19-10-17, 16:49
Over deze machine kan ik niet oordelen, maar over Record Power in het algemeen zei de verkoper me dat machines gebouw worden in China maar dat ze als firma hoge eisen stellen voor de componenten. Het leek mij geen voorgekauwd verkoperspraatje, en de lintzaag waarover we het toen hadden leek me toch zeer degelijk. Bovendien geven geven ze ook een standaardgarantie van 5 jaar.

Chenak
19-10-17, 18:55
Alle Record Power machines komen uit China.
Zoals al vaker op dit forum gezegd:
Dat wil niet per definitie zeggen dat de kwaliteit belabberd is.