Kan ik wat nog met oud hout uit een piano?

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Dit is een omgekeerde vraag :) Op dit moment ben ik een oude piano uit elkaar aan het halen (was niet meer te repareren, piano's verkopen niet op Marktplaats, sloop accepteert alleen 2 kuub grofvuil per keer, dus dat wordt 2x rijden :p) Ik kom allerlei hout tegen.

Zitten er nog (hout)onderdelen in de piano die ik niet gelijk weg moet gooien? Qua houtkennis ben ik een beginneling, dus misschien zie ik wel iets over het hoofd.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Post misschien eens enkele foto's van de stukken? Dan kunnen we beter beoordelen of het massief is of niet, en welke houtsoorten het zijn. Maar volgens mij moet daar nog iets van te hergebruiken zijn.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Misschien kan je de kast ombouwen tot iets wat wel verkoopt.
Bij een vriendin van me staat een piano die omgebouwd is tot bar. Dus een soort drankorgel :D.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
De wat duurdere oude piano's daar zijn de zwarte toetsen van ebbenhout...
En als ik het mij goed herinner, bewaart zelfs Paul Sellers die ;)
Dat noemt hij volgens mij in het filmpje waarin hij de reilatten (winding sticks) maakt.

Verder is de klankkast meestal van mahonie gemaakt, maar een en ander is natuurlijk afhankelijk van de piano zelf :)
Ik heb nog een oude piano uit "evangelische kringen" in huis staan (het oude "in de ruimte"), waar de zijkanten met spaanplaat zijn gerepareerd *...zucht...*
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.