Makita RT0700

M

Milo-vs

Guest
Hallo Allemaal!

Ik had een kleine vraag voor de gebruikers van deze mooie compacte bovenfrees combinatie van Makita.

Ik heb dit setje nu een jaar in gebruik (hobbymatig), maar heb gemerkt tijdens de verbouwing van ons huis dat de hoogte verstelling (de daadwerkelijke pen) verschuift. Maar echt in een keer zo 3mm lager. 3mm op een scharnier dat wellicht 3mm is is natuurlijk wel ernstig veel, en veel te diep.
Nu heb ik alles zo strak als ik kan aangedraaid en lijkt het goed te gaan, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat ik die borging zo vast moet draaien dat als ik hem los wil hebben al mijn kracht moet gebruiken.

Is er iets in mijn freestechniek niet goed? Ik heb geprobeerd met de frees mee te bewegen, maar ook er tegenin. Het dunne randje in 2 stappen te doen (het is echt maar scharnierdiepte dus dat is nauwelijks iets). Ik heb het gevoel dat hij hem echt met een ruk naar beneden trekt.

Hopelijk is hier iemand met een mooi passend antwoord. Ik heb nog wel garantie op het apparaat, maar het zou fijn zijn als het iets is wat ik direct op kan lossen uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Milo
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Heb je een foto van het onderdeel wat je bedoelt. Dan zal ik morgen even voor je kijken op de demo modellen.
 
M

Milo-vs

Guest
Hallo Jefmen,

ik krijg dat nu heel even niet voor elkaar, hopelijk morgenochtend achter de computer wel.

alvast bedankt.

milo
 
M

Milo-vs

Guest
Hier is de foto dan, hij wilde hem niet in het tekst kader zetten op mijn telefoon of iPad. Het gaat dan om de vergrendeling van het kleine knopje (onder het rode ringetje)


IMG_0639.jpg
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Diep schroefknop zorgt ervoor dat de diepte verstelling idd niet uit de schroefdraad gaat en zou gewoon handvast moeten blijven zitten. Heb je al eens gekekene of het niet gewoon viezigheid is dat in de weg zit? Ik heb dezelfde frees en zou niet weten hoe het anders zou kunnen.
 
Laatst bewerkt:
M

Milo-vs

Guest
Ja heb het al helemaal los gehad om te kijken... Ziet er verder keurig uit. Nu ik hem zo vast draai blijft hij goed, maar ik heb het idee dat ik hem toch echt wel heel vast moet draaien...
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Is de schroefdraad beschadigd door het aandraaien? Als de schroefdraad niets beschadigd raakt lijkt het me wel in orde. Anders gewoon terug naar de winkel en daar uitproberen, want je hebt niet voor niets garantie.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Zelfde probleem hier! Knop is goed vast gedraaid, maar het lijkt erop dat dat het alleen maar erger maakt.

Het is choet qud!

 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Kun je de frees niet vaste zetten? Het lijkt me niet de bedoeling dat je zelf tijdens het frezen voortdurend de frees naar beneden moet duwen. Mijn simpele metabo kan ik vast zetten met een knop in één van de handvaten.
 
M

Milo-vs

Guest
Ja dat kan, maar zou toch niet nodig moeten zijn. Je verwacht dat je diepte aanslag elke keer hetzelfde is. Bij nog strakker aandraaien ging het goed bij mij, maar eigenlijk...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.