Parket V-groef opnieuw aanbrengen?

Webbers98

Nieuw lid
16 apr 2015
1
0
Mijn parket blijkt door een nep vakman geschuurd te zijn en op verschillende plekken is de V-groef eruitgeschuurd.
Hoe krijg ik die V-groef er weer in?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Vervelende situatie.

Als de v groef er op sommige plekken is uitgeschuurd, betekend het dus ook dat de vloer niet gelijkmatig is geschuurd en dus holle plekken heeft. Een optie is om met een frees en geschikte freesbit de groef er weer in te vrezen. Het makkelijkt doe je dit met een geleider die je ook voor een invalzaag gebruikt. Hier zijn weer adapters voor de krijgen, zodat je je frees er ook mee kan gebruiken. Ik weet niet of je over deze middelen beschikt, od ergens lan lenen?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Misschien is dit tegen het zere been, maar als je je parket al laat schuren door een ander, heb je dan wel de skills om die groef er zelf in te frezen ? (schuren is namelijk niet heel moeilijk en de machines kun je voor een paar tientjes huren)

Wel een vervelende kwestie, was het een officiele vakman ? want het is niet alleen de groef die je kwijt bent maar een flinke laagdikte én je vloer is niet meer vlak
Ik weet niet hoe diep die groef was, maar het kan zomaar zijn dat hij 2 a 3mm heeft weg gehaald op sommige plaatsen

Kun je wat foto's plaatsen waar het niet goed meer is en waar wel (ter vergelijking)

Wat Jelmer zegt klopt, echter moet de hoek van de V-groef frees wel kloppen met de groef tussen je planken, anders word het alleen maar storender
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Misschien is dit tegen het zere been, maar als je je parket al laat schuren door een ander, heb je dan wel de skills om die groef er zelf in te frezen ? (schuren is namelijk niet heel moeilijk en de machines kun je voor een paar tientjes huren)

Wel een vervelende kwestie, was het een officiele vakman ? want het is niet alleen de groef die je kwijt bent maar een flinke laagdikte én je vloer is niet meer vlak
Ik weet niet hoe diep die groef was, maar het kan zomaar zijn dat hij 2 a 3mm heeft weg gehaald op sommige plaatsen

Kun je wat foto's plaatsen waar het niet goed meer is en waar wel (ter vergelijking)

Wat Jelmer zegt klopt, echter moet de hoek van de V-groef frees wel kloppen met de groef tussen je planken, anders word het alleen maar storender

Niet alleen dat, als de toplaag al zo dun is na het afschuren loop je risico dat als je de V-groef gaat frezen in de laag onder de toplaag komt en je dus (afhankelijk wat de onderlaag is) een flink kleurverschil gaat zien.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.