Nieuwe messen Kity 635

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik heb het forum al lopen doorzoeken en hier kwam een ebay verkoper uit die messen verkoopt voor de Kity 635. Echter zijn deze 200X25X2.5. Ik heb de zwaar mishandelde messen uit mijn kity gehaald en zie 5 gleuven erin. Deze kan ik nergens terug vinden en best behendig met zoeken. Kan met hier messen van 200x20x2.5 in plaatsen? Ik heb hier geen ervaring in en hoor het dan ook graag. Als dit vraagstuk beantwoord is levert het gelijk weer wat op voor toekomstige forum mensjes die dezelfde vraag hebben :)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Zekers, volgens mij zitten de originele messen er nog in? Deze laat ik sowieso slijpen zijn hss messen.
WP_20171015_18_32_24_Pro.jpg
WP_20171015_18_32_29_Pro.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Goed ik heb nu wel een slijper gevonden in Utrecht (Hagedo) Iemand ervaring met dit bedrijf? Ze vragen tot 310mm 3,10 euro ex btw per mes. Had ook nog prijsopgave van Pontmeyer die vroegen 27 ex btw per mes WTF? Dus binnenkort gaat dit setje op de post richting Utrecht en vraag ik ook of ze ze willen wetten.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Vandaag de messen naar Hagedo in Utrecht gestuurd, ze hebben ook na overname las ik een in Amsterdam. Maar rest nog steeds de vraag welke messen kun je in je Kity 635 stoppen. Want overal mis ik de inkepingen die in de originele messen zitten. Moet je dan de 200x20x3 messen nemen?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dan vraag ik me af hoe groot je messen zijn JME. De mijne die erin zaten zijn 35mm hoog namelijk. En dan heb je de inkepingen voor de 5 bouten echt nodig.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Je kunt toch gewoon meten wat er maximaal inpast mbt de hoogte.
Dan zou ik er een bout in moeten zetten en dan meten. Want met die gleuven erin zoals op de foto kan je niet meer krijgen ben ik bang. 200x20x2.5 of 3mm kan ik ook wel gewoon in NL kopen denk ik ipv op ebay. Hoewel er behoorlijk wat hss messen op ebay.uk aangeboden worden tegen redelijke prijs.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Je kunt eens vragen bij je slijper van je messen of hij er die sleuven in kan maken. Bij robland zaten/zitten? er horizontale sleufjes in. Ik kocht daar nieuwe messen en maakte er die sleufjes in.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Eerst maar eens de goede messen vinden , ik krijg denk ik volgende week de originele messen geslepen terug. Even kijken of ik ze nog moet wetten alvorens ze in de machine te gaan plaatsen.
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
Dan vraag ik me af hoe groot je messen zijn JME. De mijne die erin zaten zijn 35mm hoog namelijk. En dan heb je de inkepingen voor de 5 bouten echt nodig.
Ik heb er 3 setjes bij, alle 3 al geslepen, de hoogste zijn nog 19 mm, ik denk dat ze nieuw 20 mm zijn.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dan heb ik volgens mij heel erg originele messen erin zitten vanuit de fabriek nog :) ze zijn namelijk 35mm hoog en dat is denk ik precies het stuk wat je met bouten erdoor nodig hebt.
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
attachment.php

Bij mij zitten de messen in de as geklemd, zoals op deze afbeelding, met 3 bouten.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ja bij mij ook. alleen zitten er 5 bouten en moeren bij. En die bouten lopen helemaal door dus niet zoals bij jou. Ik heb een afwijkende Kity 635, dat was me al opgevallen omdat ik ook een volledig metalen groot tandwiel heb en de rest wat ik zie op plaatjes van plastic is.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Door dit draadje ben ik ook wel benieuwd geworden hoe de messen zijn in mijn Kity 635, als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik ze eens los draaien en het laten weten.
Het is ook wel handig om te weten waar ze te koop zijn ja en eventueel een set op voorraad te hebben.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Nou ik heb het mes eruit en heeft 5 inhammen waar de bouten die het allemaal klemmen tussen door gaan.
De dikte is 3mm hoog zijn deze 34mm.

Heb de zelfde messen als hstraat ook de zelfde tekst zag ik net.
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dan zijn er dus twee verschillende messenset's voor een kity 635 in omloop. Alleen die wij hebben @rjmulder zijn nog amper te krijgen dus wees er zeer zuinig op :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.