PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanbiedingen tijdens de Open Dag Hout in Zutphen

sirjacobsd
09-10-17, 21:04
Helaas hebben wij een collega houtdraaier die een 3-tal maanden overleden is.
Hij was in het bezit van een prachtige draaibank met heel veel accessoires, maar dit is ondertussen allemaal verkocht.
Die persoon heeft enorm veel kwalitatieve houtbewerkingsmachientjes en gereedschap nagelaten waarvan het bijna nooit gebruikt werd.
Ik heb er onder andere een lintzaagmachine van over genomen.
Ik heb zijn vrouw beloofd om heel wat gereedschap mee te brengen die jullie eventueel kunnen aanschaffen.
Het zal ongeveer een kleine aanhangwagen vol zijn.
Ah ja, er zijn ook heel wat Engeltalige houtdraaimagazines (Fine Woodworking) te koop . Het is een reeks van zo'n 145 stuks ongeveer. Die breng ik ook mee.
Hier enkele foto's wat er allemaal mee zou zijn.
69099691006910169102691036910469105691066910769108 69109691146910969115691106911169112691136911669117 69118

sirjacobsd
09-10-17, 21:06
Er is nog veel materiaal zoals handboormachines, schroefmachines, decoupeerzagen, schuurmachines, enz.
Daar heb ik nog geen foto's van, maar mocht er belangstelling zijn, dan breng ik dat tegen zondag.

sirjacobsd
09-10-17, 21:11
Wat er ook nog te koop is een combine met aandrijver en stofafzuiging plus nog wat accessoires die je erbij kan krijgen.
Een kolomboormachine is er ook nog.
Helaas kan ik deze dingen niet meebrengen, maar indien interesse, stuur me een PB.
691196912069121691226912369124

sirjacobsd
09-10-17, 21:13
Een compressor staat er ook nog.
Mocht daar iemand voor te vinden zijn, kan ik misschien nog mee brengen.
Het is één op 400V.
Wil je hem, stuur me een PB
69125

Pel
09-10-17, 21:21
Zo te zien is het veelal eerste klas gereedschap.

Groet Pel.

sirjacobsd
09-10-17, 21:25
Zo te zien is het veelal eerste klas gereedschap.

Groet Pel.

Dat is het ook Pel.
Het is ongelofelijk wat ik daar allemaal gezien heb.
Je kan het bij manier met je ogen dicht aankopen.
Er zit heel veel materiaal in die nauwelijks tot nooit gebruikt werd.

Roeland
09-10-17, 21:32
Beste Sirjacobs,

Ik heb belangstelling voor de bronzen #4 schaaf en de bronzen low angle met paralel geleider en de twee fleshamertjes (staal en die van messing)
Hoor graag of deze nog beschikbaar zijn.

groetnis, Roeland

sirjacobsd
09-10-17, 21:36
Beste Sirjacobs,

Ik heb belangstelling voor de bronzen #4 schaaf en de bronzen low angle met paralel geleider en de twee fleshamertjes (staal en die van messing)
Hoor graag of deze nog beschikbaar zijn.

groetnis, Roeland

Alles wat hier op staat qua foto's is beschikbaar.
De prijzen weet ik niet, maar morgen ga ik naar die dame om alles op te halen.
Wie eerst bij mij zal zijn, heeft de eerste keus.
Ik wil zeker rekening houden dat je dit zou wensen Roeland.
Hou rekening dat ik waarschijnlijk veel vraag zal hebben, maar kom direct bij me als ik aangekomen ben.

Roeland
09-10-17, 21:38
Ik kom gelijk naar je toe :) :)

Groetnis, Roeland

Roeland
09-10-17, 21:40
Niet nu maar op de Open dag Hout natuurlijk!!!

groetnis, Roeland

sirjacobsd
09-10-17, 21:42
Niet nu maar op de Open dag Hout natuurlijk!!!

groetnis, Roeland

Had ik begrepen hoor Roeland. Mocht je zin hebben, het is maar 330 km rijden vanaf Zutphen tot bij mij thuis.

BossyRangs
09-10-17, 21:42
Oeps, net te laat. Had anders ook wel interesse in de bronzen Lie Nielsen nr.4. Kan helaas niet naar de open dag hout komen, maar volgens mij wonen wij niet ver van elkaar, Didier. Ik hoor het dan wel mocht de verkoop met Roeland toch niet doorgaan.

BossyRangs
09-10-17, 21:43
Heb eventueel ook wel interesse in de Hegner, als die verstelbaar is van toeren.

sirjacobsd
09-10-17, 21:47
Oeps, net te laat. Had anders ook wel interesse in de bronzen Lie Nielsen nr.4. Kan helaas niet naar de open dag hout komen, maar volgens mij wonen wij niet ver van elkaar, Didier. Ik hoor het dan wel mocht de verkoop met Roeland toch niet doorgaan.

Oké Bossy, je mag gerust eens bij me thuis komen in Wevelgem hoor, maar Roeland was eerst en je zal daar wel begrip voor hebben denk ik hé.
Er zullen zeker nog dingen tussen zitten die niet te zien zijn op de foto's.

Wim Kluck
09-10-17, 21:49
Beste Sirjacobsd
Ik heb wel belangstelling voor de clifton schaven. Als er nog een grote grondschaaf bij zit ook wel.

sirjacobsd
09-10-17, 21:53
Beste Sirjacobsd
Ik heb wel belangstelling voor de clifton schaven. Als er nog een grote grondschaaf bij zit ook wel.

Wim, één boodschap, kom langs bij me en zorg dat je een grote fooi mee krijgt van thuis uit.
Je zal uw ogen niet geloven wat je zal zien.

BossyRangs
09-10-17, 21:54
Ah, Wevelgem zelfs. Da's nog dichter dan ik dacht: kwartiertje rijden. Zou je even het type van de Hegner en een vraagprijs (ongeveer) kunnen geven? Dan spreken we verder af via pb. Uiteraard alle begrip voor Roeland die eerst was met de schaaf. Tis voor de rappe, zoals wij zeggen ;) Maar mocht Roeland toch afzien van de verkoop (wat ik uiteraard betwijfel), zou ik hem dan kunnen overnemen?

mathieu
09-10-17, 21:58
Mocht het set met toupie messen/koppen (negende foto) niet verkocht geraken, dan heb ik wel interesse mits een aanvaardbare prijs.

sirjacobsd
09-10-17, 22:02
Mocht het set met toupie messen/koppen (negende foto) niet verkocht geraken, dan heb ik wel interesse mits een aanvaardbare prijs.

Mathieu,
Stuur me eens een PB wat je zou geven eventueel, ik leg het morgen aan die dame voor.
Het is 100 km rijden voor me tot bij haar.

jefmen
09-10-17, 22:02
Intresse in de finewoodworking bladen.

sirjacobsd
09-10-17, 22:04
Intresse in de finewoodworking bladen.

Ik vraag haar morgen de prijs.
Zou het gaan over alle tijdschriften?
+/- 145 stuks denk ik.

jefmen
09-10-17, 22:06
Ik vraag haar morgen de prijs.
Zou het gaan over alle tijdschriften?
+/- 145 stuks denk ik.

Ja alles dan gelijk, heb ik inplaats van digitaal is alles op papier

sirjacobsd
09-10-17, 22:07
Ja alles dan gelijk, heb ik inplaats van digitaal is alles op papier

Stuur me eens een PB wat je eventueel zou geven.
Ik leg het haar morgen voor.

LeonvB
09-10-17, 22:17
Ik zou graag de bronzen 4 op zijn minst eens zien en voelen, zodat een vergelijk mogelijk is met mijn huidige 4 modellen. Of misschien is de 4 die op zijn kop ligt wel iets. Zo te zien ligt er ook een aantal sets handvatten los, als deze passen op een 4 1/2 heb ik daar belangstelling voor. Qua zagen lijkt de 3e op de foto (open handvat) me wel wat. Prijzen zouden me wel welkom zijn, het lijkt mij bijna allemaal behoorlijk prijzig gereedschap.

Wel droevig dat hij er blijkbaar zo weinig van heeft kunnen genieten: veel lijkt mij inderdaad bijna ongebruikt. Heel triest.

edjebel
09-10-17, 22:55
voor de kolomboormachine op tafel heb ik wel intresse,
ook voor de groene stalen kasten met laden steek ik mijn vinger op
die driewiel aandrljver
en zie ook nog een Rouby werkbank met laden.

deze hebben mijn intresse

sirjacobsd
10-10-17, 06:20
Ik zou graag de bronzen 4 op zijn minst eens zien en voelen, zodat een vergelijk mogelijk is met mijn huidige 4 modellen. Of misschien is de 4 die op zijn kop ligt wel iets. Zo te zien ligt er ook een aantal sets handvatten los, als deze passen op een 4 1/2 heb ik daar belangstelling voor. Qua zagen lijkt de 3e op de foto (open handvat) me wel wat. Prijzen zouden me wel welkom zijn, het lijkt mij bijna allemaal behoorlijk prijzig gereedschap.

Wel droevig dat hij er blijkbaar zo weinig van heeft kunnen genieten: veel lijkt mij inderdaad bijna ongebruikt. Heel triest.

Het materiaal is zeer weinig gebruikt. De prijzen weet ik deze namiddag, maar kom zeker langs op onze stand van de Vlaamse Gilde.
Ik moet aan enorm veel mensen antwoorden met interesses waarvan ik nu al niet meer weet wie wat eigenlijk zou willen.
Ik ben eigenlijk een tussen station om die dame wat vooruit te helpen en ik hoef daar zeker geen winst op te hebben hoor.
Wat de prijzen zijn, bepaald zij, maar het kan ook bespreekbaar worden denk ik.
Ik zou zeggen tot zondag.

sirjacobsd
10-10-17, 06:22
voor de kolomboormachine op tafel heb ik wel intresse,
ook voor de groene stalen kasten met laden steek ik mijn vinger op
die driewiel aandrljver
en zie ook nog een Rouby werkbank met laden.

deze hebben mijn intresse

Wat die aandrijver betreft, ik weet niet of deze apart te verkopen is, maar ik bespreek het deze namiddag met die dame.
De kolomboormachine kan ik eventueel het adres doorgeven in België en die kasten zal ik ook vandaag bespreken.

Blom3dd
10-10-17, 07:13
oei wat een berg gereedschap :p en mn condoleances.
Heb zeer zeker interesse voor dat kleine lee nielsen blok schaafje, maar Roeland was me te snel af...
kan je ook bieden?
Maar er ligt ook nog een record 60 1/2 bij...
En de japanse beitel set.

succes met de verkoop

gpf
10-10-17, 08:08
Als een troep hyena's storten mijn collega forum leden zich op de nalatenschap en reserveren delen van de prooi,
die ze nog niet gezien hebben. Mensen gedraag u, kom op tijd en betaal een reële prijs. Ik wens Didier veel wijsheid toe.
MVG
Gerard

SamPonette
10-10-17, 09:37
Succes met de stormloop, Didier! Hopelijk kan je met de verkoop nog een mooie som ophalen voor de weduwe.

GH1
10-10-17, 10:06
Als een troep hyena's storten mijn collega forum leden zich op de nalatenschap en reserveren delen van de prooi,
die ze nog niet gezien hebben. Mensen gedraag u, kom op tijd en betaal een reële prijs. Ik wens Didier veel wijsheid toe.
Gerard
Waar denk je dat de aankondiging anders voor bedoeld was?

Toxiq
10-10-17, 10:12
MVG
Gerard

Dat was mijn eerste reactie ook Gerard, dat was ook een reden om nog even geen bericht te plaatsen
Aan de andere kant, het word te koop aangeboden (de weduwe wil er dus wel graag van af) en ik neem aan dat meneer zijn overlijden niet pas een paar dagen geleden is.

Ad Beumer
10-10-17, 12:00
Leuk. :)
een paar meetklokjes, aftekengeedschap, een paar leuke hamertjes en een schaaf die heel goed in mijn kist zou passen. Motivatie genoeg voor mij om even te komen kijken.

SjoerdvR
10-10-17, 13:31
Wat een prachtige hoeveelheid gereedschap. Helaas hier niet het geld voor op het moment, maar veel succes met de verkoop.

JOHN LAMERS
10-10-17, 14:24
ik zou het voor de beste prijs verkopen die wordt geboden, zoals marktplaats.
Veel enthousiaste houtbewerkers op de opendag, daar kan het vast voor een nette prijs worden verkocht.

sirjacobsd
10-10-17, 18:47
Beste collega's, forumleden,
Ik heb deze namiddag een lading afgehaald qua gereedschap en machientjes.
Ik kan mijn ogen niet geloven wat ik allemaal mee heb.
De meeste handmachientjes gaan over het merk makita, metabo, fein en festool.
Wat ik al in aanbieding heb getoond via foto's, er is nog veel meer zoals wipzagen, handschaafmachine, handcirkelzaag , diverse schuurmachines, boormachines, accu boormachines, enz.
Al het geen wat ik mee breng naar Zutphen is praktisch nooit gebruikt geweest.
De dame heeft overal prijzen opgezet wat ze ervoor zou willen.
Ik zou willen vragen aan diegene die iets willen kopen dat ze geen funbiedingen voorstellen.
Groetjes Sirjacobs Didier.

LeonvB
10-10-17, 18:49
MVG
Gerard
Helemaal mee eens Gerard. En vandaar ook mijn vraag naar de prijzen.

sirjacobsd
10-10-17, 19:15
Wat ik meebreng, het meeste kost van enkele euro's tot 200 à 250 max op de gewone handmachientjes en gereedschap.
Die elektrische figuurzaag zou 500 euro zijn als je weet dat deze boven de 1000 euro kostte.
Er is zelfs een bijhorende lamp bij. Het is echt een professioneel ding hoor. Het weegt behoorlijk en zeker de prijs waard als je het mij vraagt.
Voor alle duidelijkheid, ik heb daar geen enkele euro winst op hoor. Ik doe dit voor die dame punt uit.

sirjacobsd
11-10-17, 07:54
BossyRangs
Kun je hiermee verder aangezien ik geen foto's door kan sturen via een PB.
691686916969170

sirjacobsd
11-10-17, 07:59
Hier nog een foto wat ik meebreng.
De topbox zit ook propvol met materiaal en vele tijdschriften plus boeken.

691716917269173

Er is één zo'n grote klem en er zijn acht kleinere types van deze spantoestelletjes te koop.
69174

rjmulder
11-10-17, 09:14
Denk dat je het heel erg druk zal krijgen bij je kraam dat wordt weinig hout draaien ;), heel veel succes alvast en tot zondag.

GH1
13-10-17, 10:02
Beetje teleurstellend om na een eerdere belofte om een reactie te geven helemaal niet meer te reageren na een, in mijn optiek, heel fatsoenlijk aanbod.

sirjacobsd
13-10-17, 18:58
Beetje teleurstellend om na een eerdere belofte om een reactie te geven helemaal niet meer te reageren na een, in mijn optiek, heel fatsoenlijk aanbod.

GH1,
Ik heb via een privébericht mijn excuses gestuurd naar u toe.
Blijkbaar heb je geen respect met wat ik u geschreven heb.
Iedereen mag de reden weten.
Mijn vrouw is onverwachts opgenomen in de kliniek.
Jammer dat ik op die manier door het slijk ben gehaald.
Niemand gaat rekening houden in zijn gezin dat dit kan voorvallen op drukke periodes.
Nochtans sta ik voor iedereen open om te helpen.
Ik weet niet hoe andere forumleden staan tegenover zo'n houding.

Danny1984
13-10-17, 19:45
Gezin staat op eerste plek, moet iedereen respect voor hebben.

Tot zondag, gr Danny

Toxiq
13-10-17, 20:02
Beetje teleurstellend

Dat geld ook voor deze reactie, een pb dat je nog op een reactie wacht zou fraaier geweest zijn
Didier is niet het type dat mensen (bewust) passeert of negeert

BossyRangs
13-10-17, 20:10
Kan ik volledig beamen, Didier is heel correct. Heb hem vandaag voor het eerst ontmoet, en hij kon gemakkelijk de Lie Nielsen nr.4 aan mij verkocht hebben, maar heeft dat uit respect voor Roeland niet gedaan. Heb ook het ander gereedschap gezien, en het is gewoon veel te veel om te onthouden wie wat allemaal wil. Klamp hem zondag gewoon aan van zodra je hem ziet, liefst wuivend met een waaier geld :-) Eerst komt eerst maalt.

Ik heb trouwens de figuurzaagmachine kunnen overnemen, en ben er heel blij mee. Ik popel al om er mooie dingen mee te maken.

Rizz
13-10-17, 20:15
Lijkt mij dat als dat aangegeven is, je maar even geduld dient te hebben.. En anders los je het via PB op, niet en plein public..

Als ik mij los kan rukken kom ik ook even kijken.. Volgens mij zie ik daar een klein low angle blokschaafje tussenliggen.. Ik heb zelf ook een uitstalling, dus moet het even bekijken, maar goed, het is om het even.. Als dit voorbij gaat, komt er wel weer wat anders..

Edit: Ik zie dat Roeland die bronzen met aanslag al gereserveerd heeft.. Bummer.. :)

spinningwheels
13-10-17, 23:19
Probeer pb te doen maar je inbox is vol

GH1
14-10-17, 06:10
Lijkt mij dat als dat aangegeven is, je maar even geduld dient te hebben.. En anders los je het via PB op, niet en plein public..

Gezellige club hier.... zoals gezegd, geen reacties een dag na het afgesproken tijdstip (en dat was al 1,5 dag later). De reactie via mail kwam pas na een herinnering en NA mijn bericht hier.
Ik snap dat er omstandigheden kunnen zijn die een planning veranderen, maar daar kan ik natuurlijk niet naar raden. Een korte melding is dan gewoon op zijn plaats. In mijn wereld is het gebruikelijk je afspraak na te komen en als dat niet gebeurt het tijdig te melden.

GH1,
Ik heb via een privébericht mijn excuses gestuurd naar u toe.
Blijkbaar heb je geen respect met wat ik u geschreven heb.

Ik kreeg je antwoord NA mijn bericht hier, en buiten mijn teleurstelling over het niet reageren staat er verder niets. Een korte melding op het afgesproken tijdstip was zeer welkom geweest.
Ik wens je verder sterkte, maar voor mij gaat het toch over (en dat staat ook in mijn PB).

Spaander
14-10-17, 06:35
@Didier,
Ik hoop niet dat het ernstig is met u vrouw en ze weer gauw thuis is.
Tot zondag, mvg :).

@GH1,
Het is in mijn wereld normaal dat men eerst onderling iets regelt (in dit geval een PB) voordat men in het openbaar gaat klagen.

Rizz
14-10-17, 07:39
Edit: iets met prioriteiten.. De rest maar weggehaald

Toxiq
14-10-17, 08:14
Gezellige club hier....

Dat zegt denk ik meer over jou dan over de club hier
Kort lontje ?

Didier, sterkte !

Athanor
14-10-17, 08:22
Oké mensen, er is volgens mij genoeg over gezegd, de boodschap is gebracht, veranderen doen we het toch niet meer en ik denk dat alle forumleden Sirjacobsdidier wel een steuntje in de rug toewensen, bij deze in ieder geval!

Laten we het topic verder gebruiken waar het voor opgezet is en dan laten we zien hoe vriendelijk dit forum is!!

Fons

sirjacobsd
14-10-17, 08:22
Ik wil hierover nog één woordje kwijt.
Ik loop niet rond met een smartfoon in mijn zak waarvan ik iedere seconde ernaar kan kijken zoals velen. Ieder zijn ding daarover, punt uit.
Mijn mobieltje is heel simpel. Als ik kan bellen en ergens een berichtje kan sturen volstaat dit voor mij.
Met andere woorden, als ik 's avonds dikwijls laat thuis kom, moet ik de PC raadplegen en dan nog bellen naar die dame om eventueel te onderhandelen wat mag en niet mag.
Ik doe dit allemaal gratis en dan kom je nog zo'n heftige kerel tegen met een grote bek zoals wij het hier noemen.
Wat grove taal van me, maar als je tegen mijn schenen schopt, dat doet pijn.
Dan zit die persoon in de onderste lade voor me.
Wat die anderhalve dag betreft voor het antwoorden, is eigenlijk wat overdreven.
En nu wil ik dat dit voorval laten rusten. Toch wat het mij betreft.

Toxiq
14-10-17, 09:50
Mijn mobieltje is heel simpel. Als ik kan bellen en ergens een berichtje kan sturen volstaat dit voor mij.

Nah....kan je er geen eens een stukkie hout op draaien, tegenwoordig heeft iedereen toch een MFT (multi functionele telefoon) ;)
Goed, we kunnen weer lachen, over naar de orde van de dag ;-)

langezwap
15-10-17, 21:37
Ik ben in alle geval heel blij met mijn digitale hoekmeter, ik zag je hoe je zijn magnetisme demonstreerde terwijl ik mijn buik aan het vullen was bij het hamburger kraam. En toen hij er even later nog lag was ik heel blij. Blijkbaar meet het nog meer dan alleen hoeken.

hartvoorhout.jouwweb.nl
15-10-17, 23:08
Didier, wil jij de dame namens mij bedanken.

Dolblij met mijn mooie Hitachi.
Loopt als een nieuwe.

Gr Edwin.

sirjacobsd
16-10-17, 08:06
Ik ben in alle geval heel blij met mijn digitale hoekmeter, ik zag je hoe je zijn magnetisme demonstreerde terwijl ik mijn buik aan het vullen was bij het hamburger kraam. En toen hij er even later nog lag was ik heel blij. Blijkbaar meet het nog meer dan alleen hoeken.

Ik ben blij dat je een tevreden man bent.
Het werd met plezier meegebracht en alles gaat integraal naar die dame wat betreft de opbrengst.

sirjacobsd
16-10-17, 08:07
Didier, wil jij de dame namens mij bedanken.

Dolblij met mijn mooie Hitachi.
Loopt als een nieuwe.

Gr Edwin.

Doe ik zeker Edwin.
Ik had alle vertrouwen in het materiaal en wist dat er normaal gezien geen kat in een zak gekocht kon worden.
Veel plezier ermee.

Danny1984
16-10-17, 19:50
Didier, nog bedankt voor mijn eerste spookschaaf.

Leuk je te ontmoeten.

gr Danny

sirjacobsd
16-10-17, 20:46
Didier, nog bedankt voor mijn eerste spookschaaf.

Leuk je te ontmoeten.

gr Danny

Ik wens je succes toe met uw eerste spookschaafje en het werd met plezier meegebracht.
Het doel ken je ervan, de dame is super tevreden dat er veel materiaal verkocht werd en heel goed terecht gekomen is.

Petrolhead
16-10-17, 23:39
Wat is er nog beschikbaar?

sirjacobsd
17-10-17, 06:23
Wat is er nog beschikbaar?

Ik maak vandaag een inventaris wat nog over blijft en plaats nog wat foto's dan.
Deze week of volgende week ga ik weer naar die dame en er is ondertussen nog wat materiaal op gedoken dat men niet wist.
Ik ben ook benieuwd wat het zal zijn.
Een beetje gedulde a.u.b.
Ik hou het forum op de hoogte.