Irriterend onbekend hout

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
nu al voor de 2de keer dat ik er in trap (ezel ?), na het verwerken van onbekend hout krijg ik onnoemelijke jeuk

welk houtsoort is dit ?
20171004_105645.jpg
(ondanks de verschillende tekening wel van dezelfde plank)

aanvulling: na lang zoeken gevonden dat African Mahogany was, te mijden dus !!
 
Laatst bewerkt:

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Die ezel was in een Woodcraft en zag zo'n mooi stukje hout staan, wel volledig ingepakt in plastic, als enigste stukje hout in de hele stapel.
In plaats dat alle alarmen af zouden gaan zo van : "daar is iets mis mee, NIET meepakken, wieo wieo wieo" ..........
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
nu al voor de 2de keer dat ik er in trap (ezel ?), na het verwerken van onbekend hout krijg ik onnoemelijke jeuk

welk houtsoort is dit ?
Bekijk bijlage 68960
(ondanks de verschillende tekening wel van dezelfde plank)

aanvulling: na lang zoeken gevonden dat African Mahogany was, te mijden dus !!

En hoe ben je er achter gekomen dat het African Mahogany was?
Ik heb heel erg mijn twijfels dat het dat is. Onder de handelsnaam African Mahogany worden verschillende botanische soorten verkocht en van de drie botanische soorten die ik hier heb is er geen een irriterend.
Wat niet wegneemt dat dat voor jou best anders kan zijn want niet iedereen reageert hetzelfde op de inhoudsstoffen van het hout.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
nu al voor de 2de keer dat ik er in trap (ezel ?), na het verwerken van onbekend hout krijg ik onnoemelijke jeuk

welk houtsoort is dit ?
Bekijk bijlage 68960
(ondanks de verschillende tekening wel van dezelfde plank)

aanvulling: na lang zoeken gevonden dat African Mahogany was, te mijden dus !!


Was het geen jeuk naar meer, als ik iets graag wil begint het ook altijd te jeuken :D
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
En hoe ben je er achter gekomen dat het African Mahogany was?
Ik heb heel erg mijn twijfels dat het dat is. Onder de handelsnaam African Mahogany worden verschillende botanische soorten verkocht en van de drie botanische soorten die ik hier heb is er geen een irriterend.
Wat niet wegneemt dat dat voor jou best anders kan zijn want niet iedereen reageert hetzelfde op de inhoudsstoffen van het hout.

om een of andere reden had mijn vrouw de receipt electronisch opgeslagen en daar stond "African Mahogany" vermeld, wil niks zeggen natuurlijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.