Versies Kity 635 (ik ben in de war :) )

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vandaag heb ik een kity 635 gekocht en dit forum lopen afspeuren op zoek naar een onderstel (inspiratie op gedaan dus die tafel gaat goed komen). Echter viel me op dat veel kity's hier met een groot plastic tandwiel zijn uitgerust en meer knoppen en hendels dat die ik gekocht heb. De mijne heeft een groot metalen tandwiel en een v-snaar terwijl de meeste met een platte riem zijn uitgerust. Kunnen jullie hier enig licht op werpen?

WP_20171001_18_05_14_Pro.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Moi Klaas,

Had je ook al een PM gestuurd maar heb de manual al (in duuts en engels). Ik ga de machine over een tijdje eens aan een nadere inspectie onderwerpen.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Potverdorie man, hoe kom jij nouverzeild in Holland ;).

Ik heb de 636 en 635. Kneusjes die staan te wachten op een restauratie. Ik heb alleen een papieren manual van de 636. Maar goed je bent al voorzien.
Kity''s blijken laatste tijd populair op dit forum.

mvg
klaas0639
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Tja in de ict was weinig werk in het Noorden dus verhuist naar het Westen. Wat mij vooral opvalt is dat veel een groot plastic tandwiel hebben en sommige stalen. Ook de beschermkappen zijn telkens anders en de een heeft meer hendels dan de ander. Terwijl ze allemaal dezelfde naam hebben namelijk Kity 635 :)
 

Andyk125

Nieuw lid
18 sep 2017
13
0
Ik denk dat of iemand al met de Kity aan het knutselen is geweest of dat het een van de laatste versies zijn geweest. Wees blij dat je geen plastic tandwiel hebt, jou model is veel sterker en minder gevoelig voor oliën of andere goedjes. Een v-snaar heeft op zich ook alleen maar voordelen, slippen veel minder snel en tegenwoordig veel beter te verkrijgen. Voor de rest ziet het er identiek uit als alle Kity's die men voorbij ziet komen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik denk ook dat de verkoper geen clue had wat die verkocht. Er zit geen roest op en alles zit mooi in het vet of olie. En dat voor 75 euro. Maar inderdaad een stalen tandwiel is beter dan plastic. Ga nog wel kijken of er zaken missen en moet zo'n afzuigkap maken. Maar iemand op het forum had em al gemaakt en dan stuur ik die wel een PM zodat ik de maatvoering weet :)

Ik ga denk ik nieuw topic aanmaken. Opbouw kity 635 nr zoveel :) kan ik daar klein verslagje maken
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.