Bedkast maken.

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Goedemorgen :eek:,

momenteel ben ik bezig met het ontwerp van een tafelbedkast.
het idee is om een bedkast te maken met in de bodem een tafel te verwerken zodat deze twee functies heeft.
het bed wordt 210cm lang bij 160cm breed. en wordt opgebouwd uit multiplex.
het is de bedoeling om de wanden te maken van 36mm platen voor stevigheid, het "lattenbodem" bestaat uit 1 plaat van 18mm ondersteund door een riggelwerk van 7 balken van 35 dikte * 50 hoogte.
deze worden extra ondersteund door 2 rechtopstaande planken van 18*140mm.

hier een paar foto's van het ontwerp:

bedkast 1.PNG
bedkast 2.PNG
bedkast 4.jpg

Het ontwerp is nog niet volledig, er moeten aan weerszijden nog kasten komen met lades en deurtjes, er moeten nog poten in het bed en het blad komen en nog wat detail uitgedacht worden.

nu vraag ik mij af of het riggelwerk afdoende is om 2 volwassen mensen te dragen, de lange zijden zijn 36mm dik bij 440mm hoog. moet ik meer balken plaatsen of zou dit afdoende zijn?
tevens wat voor materiaal kan ik het beste gebruiken voor de ophanging? ik zat te denken aan een duimplaat en een metalen plaat met een gat er in die in elkaar steken.
het gewicht van het bed gedeelte zal flink oplopen dus zat ik te denken aan een gastrekveer heeft iemand een idee wat voor type ik moet hebben?

alvast bedankt voor jullie input!!

Edit: dubbele foto verwijderd
 

Bijlagen

  • bedkast 3.PNG
    bedkast 3.PNG
    12,5 KB · Weergaven: 168
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.