Haaks lijmen

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Voorboren vanuit de achterkant. Eerst 1, die vastzetten met een schroef, daarna uitlijnen en vastklemmen en de rest voorboren. Daarna de eerste schroef weer los, lijm ertussen en alles vastschroeven. Niet schroeven zonder voor te boren in multiplex, want schroeven zoeken altijd een beetje hun eigen weg..
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Lijkt me wel.. er hangen maar een paar klemmen aan per hanger toch? En die hangers zijn ook nog dubbel. Infrezen dacht ik ook eerst, maar dat is een hoop werk extra. Aan de andere kant, met een jig als in de link hierboven wordt alles gelijk. Ik weet niet of ik aldie extra.moeite zou willen doen, maar netjes zal het worden..
 

trekker25

Actieve deelnemer
4 apr 2016
102
2
Doe eigenlijk alles handwerk. Geen plek en zin in allerlei electronisch apparaten / afzuiging etc etc
 

trekker25

Actieve deelnemer
4 apr 2016
102
2
Voorboren vanuit de achterkant. Eerst 1, die vastzetten met een schroef, daarna uitlijnen en vastklemmen en de rest voorboren. Daarna de eerste schroef weer los, lijm ertussen en alles vastschroeven. Niet schroeven zonder voor te boren in multiplex, want schroeven zoeken altijd een beetje hun eigen weg..
V
Die achterwand voor boren is natuurlijk makkelijk. Maar de haakse drager voor je die in 1 weg mee?

Of is het heel secuur uitmeten dat de boor gaten mekaar ook overlappen?

Eentje gedaan maar viel tegen om te boren en schroeven in 12mm multiplex...
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Met klemmen kom je een eind. Uitmeten ook.. Het is uiteindelijk geen rocket science. Lijkt me een mooie oefening. Zorg ook dat er niet een te groot verschil is tussen boorgat en schroef. Je hoeft alleen de eerste met uiterstw zorg en nauwkeurigheid en rustig aan te doen, als je de boel uitgelijnd en geklemd hebt, gaat de rest een stuk sneller
 

trekker25

Actieve deelnemer
4 apr 2016
102
2
Met klemmen kom je een eind. Uitmeten ook.. Het is uiteindelijk geen rocket science. Lijkt me een mooie oefening. Zorg ook dat er niet een te groot verschil is tussen boorgat en schroef
Moet nog veel leren qua secuur werken/meten.
En soms ook inzien wat de meest handige manier van klemmen is.
Maar inderdaad mooie oefening en het is toch alleen voor in de werkplaats.
 

trekker25

Actieve deelnemer
4 apr 2016
102
2

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Dat is netjes geprijsd, bevallen ze goed?
Heb je zo een linkje naar de video?

Zijn ze in de lange afmetingen ook goed bruikbaar?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Heb deze ook toevallig enkele weken geleden besteld. Ze bevallen heel goed. Ik heb voor 90 cm gekozen. Ik denk dat de langere versies een beetje minder handelbaar worden. Als je kiest voor langere lengtes, zou ik ze wel zeker met hout opvullen, want die zijn natuurlijk vatbaarder voor kromtrekken. Voor groter klembereik had ik al lange lijmklemmen, maar die zijn ontzettend zwaar. Ik heb ze besteld bij deze site:
https://www.bouwenvannu.nl/aluminium-serre-joint-49986896.html
Bij Limtrade zijn de prijzen excl. BTW, en komt er nog verzending bij. Bij mij kwamen 4 klemmen daardoor goedkoper uit met Bouwenvannu en gratis verzending naar België.

Dit is wellicht het filmpje van Paul dat je zoekt?
https://www.youtube.com/watch?v=AyKiGmRq3wY
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.