Vervangen nieuwe drukregelaar op compressor

Bachatero

Nieuw lid
24 jan 2012
19
0
Advies gevraagd voor vervangen nieuwe drukregelaar op compressor

Goedendag,

Kortgeleden heb ik van iemand een vrijwel nieuwe compressor overgenomen voor een schappelijke prijs.
De compressor wil ik voor de volgende werkzaamheden gaan gebruiken.

Na het aanzetten en testen van de compressor constateerde ik dat er op twee plekken een luchtlek zat.

  • Op het T-Stuk van de drukregelaar, op een van de perslucht slangaansluitingen.
  • En op een snelkoppeling die op de drukregelaar was geschroefd. Alhoewel dit alleen maar voorkwam als ik de slang uit de snelkoppeling had verwijderd. Nadat ik de slang er in had gedrukt leek het lekken van de lucht over. Maar de andere koppeling die op de drukregelaar was geschroefd en niet op een slang was aangesloten lekte niet. Dus dit lijkt aan de snelkoppeling te liggen die zonder slang niet goed afsluit.
Bij nader onderzoek bleek dat het schroefdraad (binnen draad) op de drukregelaar met 1/4 inch aansluitingen, waar de snelkoppelingen ingedraaid worden volledig was beschadigd. De snelkoppeling kon niet worden vastgedraaid, bleef doordraaien. De mechanische kwaliteit van deze drukregelaar is zeer matig naar mijn beleving.

Dus ben ik nu opzoek naar een nieuwe drukregelaar van een goede kwaliteit.
Hierover heb ik nu nog een aantal vragen.

Nu ik een nieuwe drukregelaar nodig heb zijn er verschillende mogelijkheden en vraag ik me af of ik niet meteen wat extra’s moet mee bestellen, zoals:

  • Vocht/olie afscheider.
  • Lubricator voor de tacker. Er is bij de tacker een flesje olie, lijkt op naaimachine olie, meegeleverd en het advies is om per dag een paar druppels olie te gebruiken.
Nu vind ik op internet verschillende mogelijkheden, zoals een combinatie: Filter drukregelaar + olie nevelaar / waterafscheider.

Als het nu goed begrijp kan ik het onderstaande bestellen:

  1. In iedergeval een nieuwe drukregelaar inclusief filter.
  2. Is het nodig en of raadzaam om voor de tacker een lubricator mee te bestellen. Deze plaats je dan neem ik aan direct aan de kant van de tacker zodat de slang olievrij blijft. Of is dit wat overdreven en kun je het beter af en toe handmatig wat olie gebruiken zoals dat in de handleiding wordt beschreven.
  3. En voor toekomstig gebruik voor spuitwerk een olie afscheider / vochtafscheider te bestellen. En wordt deze dan ook aan de kant van het spuitpistool bevestigd of mag dat aan de kant van de drukregelaar?
Johan

Gegevens en type compressor:
20170917_122613.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.