Bosch decoupeerzaag vervangen basisplaat

Bachatero

Nieuw lid
24 jan 2012
19
0
Opgelost: Bosch decoupeerzaag vervangen basisplaat

Hallo,

Ik wil mijn zool, de basisplaat van mijn Bosch GST 120 BE decoupeerzaag vervangen aangezien deze krom is.
Inmiddels heb ik de nieuwe basisplaat binnen, maar nu vraag ik me af hoe ik die los krijg. Hij zit feitelijk in de zool met een bout vast, maar die kun je er niet zomaar uit draaien, aangezien die verzonken in de basisplaat valt. De behuizing moet er kennelijk vanaf.
Maar die krijg ik niet los. Heeft iemand hier op dit geweldige forum dit al eens gedaan?

Mijn dank reeds nu,

Johan
 
Laatst bewerkt:

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
mischien heb je hier wat aan?
tekening.ashx
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Hallo Johan,

Ik heb met (dacht ik) de zelfde machine dit probleem ook gehad. Ik dacht ook dat ik de hele behuizing open moest draaien. Ik ben er wel drie keer serieus voor gaan zitten hoe ik dat zou moeten aanpakken, en of er geen andere manier zou zijn. Uiteindelijk zag ik aan de achterzijde, net boven de zool, een geribbelde kunststof moer zitten. Ik snap nu nog steeds niet dat die elke keer over het hoofd zag, maar ben nu blij dat ik niet de enige ben. Als je aan deze moer draait komt de zeskant onder de zool los en kun je de zool vervangen.
Op de tekening van Seeker is het niet heel duidelijk te zien, maar de ribbels van de moer zitten aan de linkerkant van onderdeel nummer 823

Succes, groet Paul
 

Bachatero

Nieuw lid
24 jan 2012
19
0
Ahhh,

Seeker en Paul, hartelijk dank voor de reacties. Die tekening heb ik zelf ook vorige week al op internet gevonden en gebruikt om de zool te bestellen, n.l. item 31.
Nu had ik vanmorgen de zool binnen gekregen maar kon niet zien hoe die los genomen kon worden, en kon me ook niet voorstellen dat dit zo veel werk zou zijn om de hele machine te demonteren. Zo zie je maar weer, als je eenmaal weet hoe het moet dan is het heel vaak simpel.

Hartelijk dank Paul, de zool is inmiddels vervangen.

Groet,

Johan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.