PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is dit?

kalebas
09-09-17, 23:24
Uit een oude doos van een oude man....... wat is dit?

chevy66
10-09-17, 07:45
blikopener

kalebas
10-09-17, 08:55
Lijkt er wel op maar die heeft toch een punt met een haakje? Lijkt me misschien iets uit de visserij / scheepvaart?

Luc Duc
10-09-17, 09:37
Lijkt er wel op maar die heeft toch een punt met een haakje? Lijkt me misschien iets uit de visserij / scheepvaart?

chevy66 heeft gelijk, blikopener uit de jaren vijftig. Oerdegelijk en bijna onverslijtbaar. Punt op de binnenrand van het blik zetten, een doffe dreun en dan het blik verder open wrikken.

kalebas
11-09-17, 07:17
Laten we het daar dan maar op houden. Dank voor de reacties.

- - - Updated - - -

Laten we het daar dan maar op houden. Dank voor de reacties.

bobmartin
11-09-17, 12:08
Ik ben niet overtuigd.
ik mis een afzet element bij deze 'blikopener'.
Die gleuf naast het mes is interessant.
Lijkt mij meer iets uit de wereld van het touw.

kalebas
11-09-17, 12:33
Ja, maar die gleuf is schuin aflopend. Als er touw doorheen zou moeten, vermoed ik dat ze het meer rond aflopend zouden maken? Als het een blikopener is, dan moet een rechtshandig in ieder geval een trekkende beweging maken, daar waar we dat met een moderne versie eerder duwend doen.

Luc Duc
11-09-17, 13:03
Het IS een blikopener. In 1963-64 heb ik er tijdens militaire dienstplichttijd talloze blikken noodrantsoen mee geopend zowel in Nederland als in La Courtine Frankrijk.
Werkt dus internationaal.
Kom langs met het ding en ik zal het je voor doen. Zowel links- als rechtshandig.
En het maakt niet uit of het deksel of de bodem er uit moet als je wil eten.

kalebas
11-09-17, 13:24
JA nee, geloof je meteen. (Had ik toch in dienst gemoeten, helaas geen dienstplicht meer........)

bobmartin
11-09-17, 21:09
Dan ben ik erg benieuwd hoe het dan werkt.
Als je hem weg doet heb ik wel interesse.