Grote schaal uit beuk met natuurrand

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ook deze week de laatste laag olie op deze schaal gezet.
Het is een schaal van Beuk maar helaas is de schors er niet op blijven zitten.
Grootste diameter is 42cm en hoogste punt is 17 cm.
Op de eerste 3 foto's een mooie schittering te zien waar een zijtak heeft gezeten.... in het echt nog veel beter te zien.
Verder vind ik de "golflijn" van deze schaal mooi.

De waakhond had vandaag een snipperdag en lag op de bank ;)

20170909_085939.jpg

20170909_090027.jpg

20170909_090105.jpg

20170909_090131.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooie schaal Peter, beukenhout is een hele fijne houtsoort om te bewerken, alleen jammer dat het hout qua tekening niet bijster interessant is, maar beuken met slaap is weer wel zeer mooi.

Groet Pel.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ja weet ik..... helaas heb ik zelden op nooit de kans om dit soort te bemachtigen.
Daarom was ik zo blij met die zijtak :cool:
Bij deze schaal ging het me toch om de grootte en de natuurrand.

Deze schaal is voor de eigenaar van de boom en ik weet zeker dat ze er blij mee zijn.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ge-wel-dig. Zeldzaam. Ik denk dat 'ie met schors minder fraai zou zijn.

Als je deze op de open dag neerzet is het (wat mij betreft) vooral de vraag wie de 2e en 3e prijs in de wacht gaat slepen.
 
Super mooie schaal zeg!

Je zegt dat je vrij moeilijk aan beuken met slaap kunt komen? Een stammetje 2-3 maanden buiten in de regen leggen is meestal al genoeg. Ik heb een jaar of 4 geleden een tak beuken kunnen bemachtigen van ongeveer 15 meter lang en 45-60 cm dik. Hiervan heb ik nog een aantal stukken liggen die ik toch echt snel moet gaan gebruiken anders zijn ze te ver heen door de slaap helaas...
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ge-wel-dig. Zeldzaam. Ik denk dat 'ie met schors minder fraai zou zijn.

Als je deze op de open dag neerzet is het (wat mij betreft) vooral de vraag wie de 2e en 3e prijs in de wacht gaat slepen.

Mooi model. Zelf vind ik een rand met wat meer natuur meer contrast geven.


Met of zonder schors.... smaken verschillen.
Persoonlijk vind ik met schors mooier maar deze straalt iets meer rust uit.... maar ook hier kunnen de meningen in verschillen.
Neemt niet weg dat ik álle meningen en opmerkingen zeer op prijs stel en hiervan ook regelmatig dingen van opsteek.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Super mooie schaal zeg!

Je zegt dat je vrij moeilijk aan beuken met slaap kunt komen? Een stammetje 2-3 maanden buiten in de regen leggen is meestal al genoeg. Ik heb een jaar of 4 geleden een tak beuken kunnen bemachtigen van ongeveer 15 meter lang en 45-60 cm dik. Hiervan heb ik nog een aantal stukken liggen die ik toch echt snel moet gaan gebruiken anders zijn ze te ver heen door de slaap helaas...

Hoi René,
Dit heb ik al geprobeerd ook met andere houtsoorten. De enige waar het mee is gelukt is Berk.
 

Chris D

Actieve deelnemer
27 nov 2014
63
18
Zeker mijn ding!!!
Dikte van de rand is mooi in verhouding met de diameter van de schaal.
Zeer mooie schaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.