Dewalt D27107XPS of Mafell Erika 85

11221

Nieuw lid
13 jun 2016
5
0
Al veel vraagstaarten gelezen, maar nog altijd niet uit.
Twijfel tussen de keuze voor een Dewalt D27107XPS of een Mafell Erika 85.

Bedoeling is om wat te klussen in en rond de deur de komende jaren: parket plaatsen, houten trap maken, plinten zagen, eiken terrasoverkapping maken, eiken carport maken, raam en deur voor in tuinhuis maken, ...

Ik heb het gevoel dat ik bij die Erika, nog altijd een afkortzaag nodig heb voor bepaalde werken, maar twijfel.
Ik wil nu ook geen Dewalt kopen, om dan achteraf toch nog die Mafell te moeten bijkopen.

Iemand advies?
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik zou dan zeggen, geen van beide.
Voor de prijs van die 2 apparaten kan je een leuke zaagtafel en losse afkortzaag kopen.
Ik heb het nooit zo op die flipovers. Voor mijn gevoel kunnen die nooit zo accuraat zijn als een "gewone" zaagtafel of afkortzaag.
Voor +/-€800 heb je de Dewalt DWE7491. En dan hou je nog €500 over voor een afkortzaag.
Maar daar moet je wel de ruimte voor hebben.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
De Erika is top, maar erg duur. Is voor lijsten, plinten, parket etc de ideale machine, voor repetatief afkorten minder efficient. Het gaat wel, maar een afkorter is makkelijker.
Deze machine is behoorlijk precies en derhalve goed geschikt voor het werk wat je noemt.
De Dewalt is flexibel in zijn gebruik, maar qua accuratesse niet met de Mafell te vergelijken. Het is toch meer een bouwmachine.
Ik denk dat je je goed moet afvragen wat het belangrijkste voor je is en of je niet beter af bent met bijv. Een cs70 icm een afkortzaag(je) of een invalzaag (als je die al niet hebt)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
ik heb mijn afkortzaag weg gedaan nadat ie werkloos in de weg stond na de aanschaf van mijn CS70. Heel zelden mis ik een afkortzaag omdat de CS70 toch vrij zwaar is om naar bijv. zolder te slepen. Kortom, ik denk niet dat je spijt krijgt van de Erika.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
oh! En voor een eiken terrasoverkapping met balken van 15cm+ Heb je niets aan afkortzagen en zaagtafels. Dan heb je het meest aan spierballen en goed handgereedschap of een kettingzaag/zwaardzaag. (ook op basis van eigen ervaring ;) ).
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
ik gebruik de Precisio 50 voor het lichte werk op locatie neem dan als dat nodig is de ug vleugels van de Kapex mee voor ondersteuning van lange delen is dan ook ideaal om te repeteren .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.