een probeersel

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo allemaal,

Ik had al een paar jaar een stukje zebrano liggen waar ik niet goed van wist wat ermee te doen , nu eindelijk na wat inspirerende foto's hier en daar, een schaaltje gemaakt met daarin diverse diktes deuvels erin gelijmd
geschuurd tot k400 daarna nog shellawax schuurpasta en afgewerkt met shellawax ultrashine.
diam 185 mm hoog 30 mm en met een dikte van 15 mm is het vrij dik maar ik vond het niet misstaan IMG_1812.jpgIMG_1813.jpgIMG_1814.jpg

groet Leendert
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Ik vind het heel goed geslaagd als 'probeersel'.
Hoe ben je te werk gegaan met de deuvels? Heb je deze gedraaid op de diameter van de geboorde gaten?
Ronny
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Ronny

Ooit toen ik de draaibank overnam van mijn vader kreeg ik er ook een heleboel deuvels bij, ik heb met de forstner-boor de gaten geboord nadat ik met de centerfinder het stuk in vieren had gedeeld.
Het leuke hiervan vind ik dat je best leuke figuren in het hout kunt maken.

groet Leendert
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel geslaagd Leendert.
Als ik een tipje mag geven, zorg dat de lengte richting van de deuvel mee loopt in de lengte richting van de schaal.
Dat is een kritisch puntje die persoonlijk is hoor.
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo Didier,
Toen ik eenmaal klaar was viel het mij ook op, bedankt voor het meedenken.

Groet Leendert
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Leuk idee, ik had het denk ik nog mooier gevonden als de deuvels willekeurig ingewerkt waren ipv symmetrisch.
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Bedankt voor jullie reacties totnogtoe,
Symetrisch of juist niet je kan alle kanten op met deze mooie hobby
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.