Spiraal freesjes uit china?

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Hallo,
Heeft iemand hier wel eens spiraal freesjes besteld uit china? Ik neem aan dat een tungsten frees voor een CNC (voor staal) ook wel door hout heen wil.Ik zie ze bijvoorbeeld van CMT, die ongetwijfeld wel beter zijn dan de Chinese versie. Het prijs verschil is echter voor een CMT rond de 30 euro, uit china minder dan 5 euro en een portie geduld.

Ik kijk dan o.a. naar deze (uiteraard de 8mm versie voor mijn frees dan):
https://www.banggood.com/2-12mm-Sol...108736.html?rmmds=detail-top-buytogether-auto
https://www.banggood.com/4-Flutes-T...tter-CNC-Tool-p-1070226.html?rmmds=mywishlist

p.s. Het zou me niet verbazen als ze op aliexpress voor nog minder te vinden zijn.
-Sjoerd.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Je zou voor hout wel een staalfrees kunnen gebruiken, alleen is de geometrie van een staalfrees wel anders dan voor een houtfrees.
De freeskwaliteit zal waarschijnlijk minder zijn. En de standtijd ook, maar dat is zoizo al het geval met de Chinese freesjes.
De kwaliteit van het hardmetaal is gewoon minder.

gr john
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Voor het boren van gaten, of ook zijwaarts frezen? Zijwaarts gaat niet altijd even goed bij deze frezen.
Voor in een bovenfrees? Controleer dan of de schacht wel de juiste maat heeft en of het toerental klopt.

Niet gewoon even doorzoeken naar de juiste houtfrezen voor je toepassing?
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Voor het boren van gaten, of ook zijwaarts frezen? Zijwaarts gaat niet altijd even goed bij deze frezen.
Voor in een bovenfrees? Controleer dan of de schacht wel de juiste maat heeft en of het toerental klopt.

Niet gewoon even doorzoeken naar de juiste houtfrezen voor je toepassing?

Uiteraard moet je de goede schacht maar maat hebben, maar in principe is het mooie aan spiraal freesjes dat ze een beter snede geven omdat niet het gehele snijvlak in een keer in contact komt met je hout.

Edit: voornamelijk voor sleuven frezen, maar ze zijn ook geschikt voor gaten boren.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.