Schavenmerk " Marda "

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Degene die ik heb is een stevige blokschaaf en ik ben er blij mee. De schaafbeitel is gelamineerd en de standtijd is prima. (beter dan Noooitgedagt) Ik geen idee uit welk land dit merk is.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik heb wel een Marda, een blokschaafje, ooit tweedehands gekocht maar ik vond niet dat 'ie het heel best deed. 'Omgeslepen' tot roffelschaaf / scrub plane, en als zodanig heb ik er al veel plezier van gehad! Verder nooit achtergrondinfo over gezocht
 

schavenmannetje

Actieve deelnemer
24 okt 2010
66
0
Beste Michael

Ik had reeds gegoogeld , buiten een enkele link en wat afbeeldingen , is er weinig te vinden , zou uit Duitsland komen ?
Ben ook al eens gaan kijken op de site van Wolfgang Jordan , kan er ook niet direct iets vinden ?
Aan het uitzicht van de schaven te zien ,zijn ze toch van degelijke kwaliteit ...?

Groetjes
 

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Dit is inderdaad een Duitse schaaf en ze schijnen beitels van Eskilstuna uit Zweden te hebben. Een foto van de hele schaaf en de beitel zou wel fijn zijn, wellicht krijgen we dan wat meer informatie boven water;-).

Groet, Zaagselsnuiver
 

schavenmannetje

Actieve deelnemer
24 okt 2010
66
0
Ja , en schaaft super , zool gevlakt op de vlaktebank bij de plaatselijke aannemer , zelf nat geslepen en op leder afgewet , ik heb er al wat essenhout mee geschaafd , fijn gereedschap !

Bedankt voor jullie bijdragen .

Schavenmannetje
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.