Zelfbouw bandmill

Dolf74

Nieuw lid
24 aug 2017
3
0
Zoals ik al schreef bij mijn voorstellen, vind ik het leuk om veel zelf te doen en te maken.
Op dit moment heb ik (o.a.) het plan om een bandmill (horizontale lintzaag) te bouwen.
Even Googlen en er zijn voldoende voorbeelden op het web te vinden.

Ondertussen ben ik al bezig met het verzamelen van potentiëel materiaal voor dit plan. Uiteraard is het het leukste als het eindresultaat ook nog eens niet duur was.

Heeft er iemand op dit forum ervaring met een dergelijke zaag die hij wil delen?

Ik ben van plan om de vorderingen en uiteindelijk de eerste zaag pogingen hier te gaan posten.
 
P

Pel

Guest
Op You Tube heb ik wel eens filmpjes gezien van zo een zelfbouw lintzaag om boomstammen te verzagen, ik meen mij te herinneren dat er bromfiets wielen gebruikt werden, maar dat weet ik niet zeker?

Groet Pel.
 

Dolf74

Nieuw lid
24 aug 2017
3
0
Pel, dat klopt. Zelf heb ik al een setje Tomos sterwielen hier liggen. Motortje had ik ook maar die lekt olie (carter gescheurt) en had gelezen dat minimaal 7pk gewenst is.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Kijken of je een blok van een duitse scooter op de kop kan tikken (liefst water gekoeld) die zijn 80 cc, volgens mij kom je dan aardig in de buurt (of ben ik al zo lang uit de brommers dat ik het volledig mis heb
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.