En de schuur wordt alleen maar voller nu met Kity

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ik wou al een tijdje een langgat boormachine hebben en was dus al een tijdje aan het kijken naar zo'n ding, tevens wou ik eigenlijk ook wel een andere vlak en vandiktebank.
Vandaag opgehaald een set van 3 machines van Kity loopt allemaal mooi rustig geen speling kunnen ontdekken zo er moet alleen wel een nieuwe condensator aan de motor.
Alles wil ik nog wel een beurtje geven, schoonmaken en smeren onderdelen waar roest aan zit (wat ik zo snel zag alleen het vandikte deel dus rollen en bed) netjes schoonmaken en dan alles weer lekker gaan gebruiken :)

De machines zijn:
Zaagtafeltje 611
Langgat boormachine 652
Vlak en vandiktebank 635
En de motor model EMA25B

IMG_5845.jpgIMG_9601.jpg
 
P

Pel

Guest
Ziet er zo te zien goed uit, schijnbaar altijd goed onderhouden, veel plezier er mee. En met een vol schuurtje ben je niet de enigste hoor.:)

Groet Pel.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dank je wel en ze komen wel eens slechter voorbij ja :)

Het kastje waar die op staat is ook wel doordacht, zo zit er een poot onder die omhoog of omlaag gedraaid kan worden om hem stabiel neer te zetten, er kan een zwenkwiel omhoog of omlaag gedraaid worden zodat die makkelijk verrijdbaar is met de andere 2 wielen die er onder zitten. De langgatboor tafel kan omhoog en omlaag gedraaid worden met dat grote wiel onder de langgatboor de zaag kan omhoog/omlaag gedraaid worden met de kleine blank metalen knop. Daar tussen zitten de knoppen voor het wiel en de poot. Onder de motor zit een knop om de spanning op de banden te zetten.

Wat wel een nadeeltje is de zaag draait verkeert om en er zit geen spouwmes bij/op en de langsgeleider zit er niet meer bij.
Om de hoogste te verstellen van het vandikte blad zit er een dop bij voor een ratel.
Maar ja hoe oud zijn die machines?

Is er iemand die wat informatie heeft over de motor?
Er zit een relais in wat er niet al te lekker meer uit ziet naar mijn mening, de condensator is een 160uF 120V die moet vervangen worden.
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Kleine maar mooie machine. Zal wel prettig gaan werken. En helemaal iets anders dan die goedkope blikken rommel waar ze je tegenwoordig mee dood gooien.
Hoe oud is deze machine en wat zou hij destijds nieuw gekost hebben?
Hoe wordt de langgatboor aangedreven? Moet je dan de riem verleggen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.