Vaas uit Walnoot met Epoxi

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hieronder een paar foto's van een vaasje uit Walnoot.
Hij heeft bovenaan een diameter van 17 cm en een hoogte van 20cm de wanddikte is ongeveer 4 á 5 mm
De binnenkant heb ik 3 x met epoxy (giethars) ingesmeerd en de vaas op de kop opgehangen zodat de hars eruit kon druppelen.
De buitenkant is behandeld met Danish Oil.

Ohja, er heeft 24 uur water ingestaan zodat ik zeker wist dat hij waterdicht is.

20170821_182509.jpg

20170821_182554.jpg

20170821_182632.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Maar die geur... :)

Mooi vaasje, welke giethars heb je precies gebruikt? En hoe aangebracht?

De geur ??... ik heb daar niets van gemerkt.
De epoxy is van polyestershoppen.nl..... Mag ik dit wel melden hier ?
Aanbrengen: het is een 2-componenten hars en heb ongeveer 25 gram gemengd en dit is het vaasje gegoten en dan draaien met het vaasje zodat er overal hars is en dan de vaas ondersteboven opgehangen zodat de overtollige hars eruit kan lopen.
Dit zelfde 3 keer gedaan en dan de vaas weer op de draaibank om de druppels hars van de rand af te schuren.

Als je de hars wil gebruiken om in kleine kieren te laten lopen dan kun je de gemengde vloeibare hars een paar seconden in de magnetron zetten dan wordt hij zo dun als water en loopt overal in.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ja, ik vond de geur behoorlijk onplezant, m'n vriendin ook.

bedankt voor de epoxyinfo!

De geur ??... ik heb daar niets van gemerkt.
De epoxy is van polyestershoppen.nl..... Mag ik dit wel melden hier ?
Aanbrengen: het is een 2-componenten hars en heb ongeveer 25 gram gemengd en dit is het vaasje gegoten en dan draaien met het vaasje zodat er overal hars is en dan de vaas ondersteboven opgehangen zodat de overtollige hars eruit kan lopen.
Dit zelfde 3 keer gedaan en dan de vaas weer op de draaibank om de druppels hars van de rand af te schuren.

Als je de hars wil gebruiken om in kleine kieren te laten lopen dan kun je de gemengde vloeibare hars een paar seconden in de magnetron zetten dan wordt hij zo dun als water en loopt overal in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.