Triton TRA001 blokkeert

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Het volgende probleem doet zich voor. Als ik op de gewenste diepte ben dan blokkeert de schuifknop om de stroom in te schakelen. Als ik andersom werk, dus eerst de stroom inschakel en dan pas de diepte in ga, dan bereik ik de gewenste diepte niet. Doe ik iets fout? Is dit een beveiliging van Triton? Of is er iets niet in orde?

Groet,
Cees
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ik denk dat het een beveiliging is. Waarschijnlijk zit dan de spindel ook vergrendeld zodat je van frees kunt wisselen?
 

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Nee, dat is het niet. Ik kan tot bv. 2/3 van de gewenste diepte komen en de stroom inschakelen, maar dieper dan dat levert de blokkade op.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
De specs zeggen: Plunge Range 0 - 68mm, dus je zou eens kunnen meten hoeveel de spantang van de bovenste stand naar beneden kan dat ie nog wel aangaat. En of je daar voorbij gaat..

Succes!
 
Laatst bewerkt:

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Ik bleek inderdaad tegen de blokkering aan te komen doordat ik te laag kwam. De oplossing was om het freesje iets minder diep in de collet te plaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.