internet winkel

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Beste Forum lezers,
Ik vond op internet (www.Rotopino.nl) een bedrijf die nieuw origineel gereedschap aanbiedt tegen gunstige prijs.
Hun website is heel uitgebreid en ziet er professioneel uit het hoofdkantoor is gevestigd in Polen.
Op internet is totaal niets te vinden over of dit bedrijf is aangesloten bij een internet organisatie die voldoet aan thuiswinkel waarborg.

Is er iemand van jullie die dit bericht leest bekend met dit internet bedrijf?

Simon
 
Laatst bewerkt:

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Niet bekend met het bedrijf. De eerste paginas die ik zie hebben een hoog plastic gehalte... zoals yato..
staan ook betere / goede merken merken op....
Wellicht het proberen waard? Vind de levertyd bij veel items
wel erg lang... >12 dagen
probeer het en deel je ervaring :)
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik heb al tot tevredenheid bij Rotopino geshopt. Let wel: ze zijn voor bvb Makita vaak erg goedkoop, maar ze zijn geen officiele verdeler. Dat geeft in theorie problemen met de waarborg, maar in de praktijk gaat Makita niet stuk ;).
 

Imco

Actieve deelnemer
1 nov 2013
36
0
Heb ik al diverse malen besteld en gaat prima. Klantenservice reageert per mail in wat gebrekkig NL. Ik zou er persoonlijk geen elektrisch gereedschap kopen ivm garantie. Ik bestel vooral boortjes en bitsets van Makita en die zijn echt zeer gunstig aan de prijs. Laatst was er een artikel niet meer leverbaar en ik kreeg keurig bericht per mail en enkele dagen later had ik het geld al terug. Levertijd is meestal 2-4 dagen.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Er zijn zo te lezen al wat ervaringen.... in mijn optiek heb je weinig tot niets aan keurmerken, als je een probleem hebt gebeurt er in de regel helemaal niets.

Ik zou zeggen, zoals eigenlijk bij alle webshops, als je met een creditcard kan betalen ben je voldoende gedekt tegen problemen met de levering of in de maanden erna.
Of je het aandurft tegen mogelijke problemen in een eventuele garantie afwikkeling aan te lopen, en of dat het prijsverschil waard is, moet je zelf bepalen. Ik heb vaak betere ervaringen daarin bij webshops dan ergens anders trouwens.
 

celestron

Actieve deelnemer
13 jan 2015
25
0
Moet ik je gelijk in geven . webshops doen veel minder moeilijk dan fysieke winkels. Zeker hier in Belgie. En dan ervan verschieten dat we alles online kopen.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Het probleem met een "alleen maar webshop" voor een klein land, is dat in de toekomst steeds meer fysieke winkels verdwijnen waardoor de mogelijkheid om producten ook in het echt te ervaren steeds beperkter wordt en je dus maar moet afwachten wat je gaat krijgen. Dan vermoed ik dat juist ook webshops uiteindelijk multinationals gaan worden dat betekent uiteindelijk steeds minder concurrentie en hogere prijzen.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Ik heb al tot tevredenheid bij Rotopino geshopt. Let wel: ze zijn voor bvb Makita vaak erg goedkoop, maar ze zijn geen officiele verdeler. Dat geeft in theorie problemen met de waarborg, maar in de praktijk gaat Makita niet stuk ;).
erkend dealer dan.:rolleyes:
rotopino.jpg
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Blijft wel een beetje schimmig hoor.... ze zijn vast een beetje te enthousiast in hun omschrijving over dat dealer zijn. Ze zijn nergens te vinden.
En helemaal grappig, op hun Poolse website staat een foto van hun bedrijfsgebouw met daarop in grote letters hun naam. In Google Streetview is het een verzamelgebouw met een hele andere naam op de gevel :).

Kortom, de spullen zullen vast goed zijn en de (wettelijke) garantie die ze zelf bieden, en dan is de verkoper je enige aanspreekpunt, zal ook wel lukken. Maar fabrieksgarantie wordt waarschijnlijk wel lastig.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Bij zulke 'lange' levertijden mag je ervan uitgaan dat deze 'winkel' geen voorraad voert, maar afspraken heeft met leveranciers waarbij ze bij vooruitbetaling een flinke korting krijgen. Ze pakken dan wat minder marge, maar het beslag op kapitaal is nagenoeg nul en de winstgevendheid daarvan maakt het gemis aan marge meer dan goed.
Ook kan er sprake zijn van grijze of parallel-import, waarbij men restpartijen opkoopt tegen extreme kortingen en dan deze zsm dumpt. Hierbij wordt het soms moeilijk om een fabrikant te laten voldoen aan garantie etc.

Dit is geen betoog dat je niets met dergelijke bedrijven te maken zou moeten hebben. Conclusies trekke men zelf.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik heb er in het verleden (> 1 jaar geleden) wel vaker geshopt en had daar niets op aan te merken.
Maar aangezien het inderdaad een Pools bedrijf is, en de prijzen in Duitsland, de UK of in sommige gevallen zelfs hier in NL net zo (of in ieder geval zeer) scherp zijn koop ik er eigenlijk niet meer.

In de tijd dat ik er geregeld kocht was de verzend-tijd niet extreem lang, mocht dat belangrijk voor iemand zijn.
Hoe het met garantie zit/zat weet ik niet, daar heb ik (gelukkig) niet mee te maken gehad. Mailen (en bellen!) ging gewoon netjes in het Nederlands.

Gr,

Atmoz
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Zo nu ben ik weer wijzer en weet wat ik kan doen.
Heb inmiddels bij dit bedrijf naar aanleiding van jullie referenties een bestelling gedaan dus nu maar afwachten.

Allen bedankt
Simon
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.