Invalzaag Makita sp6000

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Hallo

Ik stel vast dat mijn nieuwe Makita invalzaag bij het kantelen niet exact op 45 graden komt (op de schaalverdeling) maar op 43,5 graden. Verder kantelen naar 48 graden geeft op de schaalverdeling 47 graden. Is dat bij te stellen? Misschien via de boutjes in de voetzool? Maar dan verandert volgens mij ook de instelling bij 0 graden.....

Mag ik nog vragen waarvoor de -1 graad juist gebruikt wordt. Voor zover ik weet is dat om twee planken mooi tegen mekaar te laten aansluiten, maar hoe voer je dat uit? Een plank zagen op -1 en vervolgens een andere plank op 0 graden?

Bedankt voor wat info op beide vragen!!
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Dit staat in het boekje beschreven, maar inderdaad, via de schroefjes aan de onderzijde van de zool stel je de zaag op 0 graden, en met een stelschroefje aan de zijkant van de gradenboog de 45 graden instelling. Ik heb na het instellen ook het oranje indicator-pijltje iets verschoven om beter aan te geven wat de instelling is.
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Dit staat in het boekje beschreven, maar inderdaad, via de schroefjes aan de onderzijde van de zool stel je de zaag op 0 graden, en met een stelschroefje aan de zijkant van de gradenboog de 45 graden instelling. Ik heb na het instellen ook het oranje indicator-pijltje iets verschoven om beter aan te geven wat de instelling is.
Bedankt voor de info! Maar de oranje indicator is toch niet veel te verplaatsen toch? Zal het morgen eens proberen maar zo op het zicht is deze niet veel te verschuiven.

En die instelling -1 graad, weet jij soms wat de bedoeling is?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.