Elektra Beckum PK250 vs PKF255

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Hallo allemaal,

ik zit met enigszins een luxe'probleempje'.
Ik heb namelijk een mooie EB PK250 zaagtafel met een roltafel van 230cm, maar nu kan ik voor een mooi prijsje een EB PKF255 (roltafel 180cm) overnemen.

Nu is mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft en/of zou kunnen zeggen of die zaag meerwaarde heeft boven een PK250?
Het enige verschil dat ik kan zien (en weet), en ik denk dat dat wel een meerwaarde is, is dat de PKF de roltafel tot direct naast het zaagblad heeft zitten, en wellicht ook een geavanceerde roltafel heeft.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet verwacht veel grote platen te zagen.

ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (of zouden doen)

groeten, seeker
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik heb beide machines gehad en de pkf 255 vind ik toch net een iets fijnere machine, vooral zoals je aangeeft door de betere roltafel. De toepassing daarvan is niet alleen voor grotere platen maar ook voor bijvoorbeeld het gemakkelijk afkorten van massief hout. De roltafel van de PK 250 is net iets lomper en daarom minder gemakkelijk in gebruik.

Als het gaat om vooral massief in de lengte te zagen, dan zijn beide machines gelijkwaardig, en komt de PK 250 zelfs met een iets krachtiger motor dacht ik. Enfin, ik hem mij de overstap nooit beklaagd, maar ben uiteindelijk overgeschakeld naar een combinatiemachine. Een degelijke en vlot glijdende roltafel was ook doorslaggevend bij de keuze van de combinatiemachine (Een Minimax Lab 260). Misschien kan je nog definiëren wat je verstaat onder mooi prijsje? Ik heb mijn PKF 255 verkocht voor € 1000, maar dat was wel de versie met een aparte voorritsmotor.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
bedankt voor je uitleg, klinkt alsof ik er echt wel op vooruit ga dus. Hij vraagt er €600,- voor, zonder voorritser denk ik, maar wel met zo'n verbreding/platvorm van de rolwagen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.