PDA

Bekijk Volledige Versie : Te Koop: Inca vlakbank met onderstel en vandikte bovenstuk en extra motor.

kahlbatsch
13-08-17, 11:01
- Vlakbank is in goede staat.
- Er mist een klein staafje voor het vastzetten van hoekinstelling de zijgeleider (zie foto met de sleuf hiervoor) Staafje is te bestellen bij Doebeli.
- Er hangt een 0,35 kw (0,5pk) motor onder.

Vorig jaar heb ik deze vlakbank overgenomen van en medestudent van het HMC Rotterdam. Prompt liep ik een week later tegen een mooi Kity 636 aan, vandaar dat de Inca nu weer in de verkoop gaat. Door tijdgebrek heb ik de Inca niet kunnen gebruiken en kunnen afstellen. Hij heeft ongeveer een jaar droog in een garagebox gestaan.

Vraagprijs is 225,-
6724767254672536725267251672506724967248

Grenslandservice
13-08-17, 20:10
Ik heb mogelijk belang bij de kity motor, mag die apart weg? Voor de inca geen belangstelling. Je mag reageren via Knip. Gr. Jos

rjmulder
13-08-17, 20:47
Op zich ook wel interesse in het geheel maar wat is de breedte van de beitels (breedte vlakken en vandikte) en hoe groot is het invoer/uitvoer blad?
Hoe bedoel je dat staafje? is dat niet een bout die het spul vast houd?

kahlbatsch
13-08-17, 21:38
Op zich ook wel interesse in het geheel maar wat is de breedte van de beitels (breedte vlakken en vandikte) en hoe groot is het invoer/uitvoer blad?
Hoe bedoel je dat staafje? is dat niet een bout die het spul vast houd?

Hierbij de handleiding van de Inca vlakbank, alle afmetingen staan bij 'technical data'.

http://www.doebeli.ch/Files/pdf_inca_handbuecher/hobelmaschine132.pdf

Wat het staafje betreft: Op pagina 10 van de handleiding zie je een exploded view van de Inca. Het gaat dan om het onderdeel/staafje met nummer 54.132.059. Dit staafje zorgt ervoor dat de zijgeleiding horizontaal en parallel aan de tafels blijft staan, maar zonder staafje gaat dit ook prima. Mits je de handel goed vastdraait natuurlijk.

kahlbatsch
14-08-17, 10:29
Beste Mulder,

Na advies van een kenner heb ik toch besloten de Kity Motor zelf te houden. De vlakbank is gewoon nog te koop, maar alleen met de 0,35 kw motor. Vraagprijs is nu 225. Sorry voor het ongemak!

rjmulder
14-08-17, 12:08
Beste,

Geen probleem heb er ook nog even over nagedacht en het wordt eigenlijk ook wat te groot in mijn schuurtje helaas.
Succes met de verkoop.

rmenkveld
14-08-17, 14:33
Volgens mij is medeforumlid Freeway Furniture opzoek naar een mooi vlakbankje?!

Willem11
14-08-17, 16:55
Geen reclame voor deze advertentie...., maar ik heb zelf net een oude Inca overgenomen en ik ben er echt erg tevreden over!
Voor zo'n klein ding vlakt hij zelfs zware hardhouten balken goed. Eenvoudig, goed ontwerp en het werkt gewoon.
Heb wel zelf een betere zijaanslag gemaakt. Er zat een krom stukje hout op. Kan me niet voorstellen dat dit origineel was.

Ik moet wel zeggen dat ik geen eerdere ervaring heb met vlakbanken, dus ik ben gewoon tevreden maar kan niet echt vergelijken.

Ben daarom trouwens wel benieuwd naar ervaringen van mensen die bijvoorbeeld ook ooit met een - iets duurdere - Hammer A 26 hebben gewerkt.
Hoe groot is dat verschil en waar merk je het met name aan?

Groeten
Willem

jefmen
14-08-17, 17:05
Geen reclame voor deze advertentie...., maar ik heb zelf net een oude Inca overgenomen en ik ben er echt erg tevreden over!
Voor zo'n klein ding vlakt hij zelfs zware hardhouten balken goed. Eenvoudig, goed ontwerp en het werkt gewoon.
Heb wel zelf een betere zijaanslag gemaakt. Er zat een krom stukje hout op. Kan me niet voorstellen dat dit origineel was.

Ik moet wel zeggen dat ik geen eerdere ervaring heb met vlakbanken, dus ik ben gewoon tevreden maar kan niet echt vergelijken.

Ben daarom trouwens wel benieuwd naar ervaringen van mensen die bijvoorbeeld ook ooit met een - iets duurdere - Hammer A 26 hebben gewerkt.
Hoe groot is dat verschil en waar merk je het met name aan?

Groeten
Willem

Voor de vragen van ervaringen zou ik een nieuw topic openen.

Tevens voor ts. Waar is hij optehalen?

Willem11
14-08-17, 17:10
Ja, doe ik.

kahlbatsch
14-08-17, 17:36
Voor de vragen van ervaringen zou ik een nieuw topic openen.

Tevens voor ts. Waar is hij optehalen?

Hij is op te halen in Berkel en Rodenrijs, iets boven Rotterdam.

PuurvanHout
15-08-17, 22:15
Vlakt deze bank ook hardhouten planken op de volledige breedte?

kahlbatsch
15-08-17, 22:17
Met de huidige motor (0,5 pk) eronder niet denk ik.

PuurvanHout
15-08-17, 22:21
heb je deze motor gemonteerd? wellicht testen?

Don_Paul
16-08-17, 11:38
Heb je mij PM ontvangen? Heb belangstelling...

kahlbatsch
16-08-17, 17:08
heb je deze motor gemonteerd? wellicht testen?

De Inca staat momenteel opgeslagen in een garagebox zonder stroom, het is nu even lastig om hem te gaan verslepen en een test te gaan doen. Maar met 0,35 pk over de volle lengte van de messen hardhout schaven.......dat gaat hem denk ik niet worden.

PuurvanHout
17-08-17, 19:05
Ik kan een Inca vlak- vandiktebank overnemen voor 375 met een 1,1kw motor. Is dit een betere optie voor mij?

kahlbatsch
17-08-17, 19:17
Als je wilt vlakken en vandikteschaven met één machine wel. Het vandikte gedeelte op mijn Inca is een los opzetstuk, zonder doorvoerrollen. Hier schijn je het hout met flinke kracht doorheen te moeten drukken. Dit heb ik zelf nooit geprobeerd, want ik heb de machine niet gebruikt.
De Inca die jij krijgt aangeboden zal waarschijnlijk wel doorvoerrollen hebben in het vandiktegedeelte, en het vandiktegedeelte zal waachijnlijk onder de vlakbank zitten. Die trekken het hout er zelf doorheen. Daarnaast is 1.1kw 3x zoveel kracht als mijn vlakbankje heeft, dus dat is wel gunstig.
Ik zou ook goed kijken of de machine nog in een goede staat is.

AHK
20-08-17, 14:24
Kahlbatsch,

Verkoop je de bank ook zonder motor?

kahlbatsch
20-08-17, 16:13
Nee, alleen met de motor.

McAvoy87
20-08-17, 18:08
Motortje kost 100 euro, dus dat zou de bottleneck niet moeten zijn

McAvoy87
20-08-17, 19:50
En daarbij: dat staafje kun je ook vervangen door boortje 8 op 4cm af te zagen

AHK
20-08-17, 21:09
Jammer. Toch succes gewenst met de verkoop.

Arnold

ron burg
27-08-17, 09:39
is de bank er nog en waar staat hij
met staafje bedoelt u een spie??

kahlbatsch
27-08-17, 09:56
Hij is nog beschikbaar!
Een spie is volgens mij rechthoekig van vorm, het gaat hier echt om een rond staafje wat op foto 4 in de linker holte, ruimte, nisje, hoe je het ook wilt noemen, past. Zoals een ander forumlid al zei, kun je ook een boortje afzagen en dat gebruiken.

kahlbatsch
19-12-17, 07:34
Is gisteren verkocht, mag een slotje op.