PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] 220v/830v Machineschakelaars (6 stuks)

Stinow
10-08-17, 08:43
Enige maanden geleden heb ik een stuk of 6 machine schakelaars gekocht.
Aantal daarvan zijn niet aangekomen en ben ik voor plan B gegaan.

Inmiddels zijn ze wel gearriveerd, maar heb ik al een aantal anderen in gebruik.

671576715867159

Werken perfect, want ik heb er hier vorig jaar ook enkele van in gebruik genomen in mijn schuur.

Hoeven niet voor de hoofdprijs weg. Zit zelf aan +/- 8.50 per stuk te denken (nieuw in folie).

Specificaties van de website:

Current:10A
Voltage: 220V/380V
Afmeting: 8.9 x 5.5 x 5 cm

Water en olie afstotend.

jpandriesse
10-08-17, 08:48
Waar liggen ze? Ik heb wel interesse in twee stuks.

Stinow
10-08-17, 08:54
Goedemorgen, ze liggen in Veenendaal, maar kom ook vaak in Utrecht of Arnhem.

Verzending zou waarschijnlijk als pakketpost gaan (passen niet door de brievenbus).

jpandriesse
10-08-17, 09:12
Ik heb je een privé berichtje gestuurd.

Stinow
10-08-17, 09:18
En terug :)

jpandriesse
10-08-17, 13:13
Ik zie er, ivm ebay prijzen voor vergelijkbaar product, toch vanaf.

Stinow
10-08-17, 13:20

OK!

Ik heb ze uit Nederland. Scheelde weken wachten op verzending ;), maar was dus ook duurder.

Jensioo
10-08-17, 20:56
Stinow, ik heb je een pb gestuurd.

groet,

jens

rmenkveld
10-08-17, 20:57
PB Gestuurd

Stinow
10-08-17, 21:38
En allebei een PB terug :-)

Stinow
12-08-17, 16:28
Drie stuks verkocht.

Nog 3 over :)

MrMartie
14-08-17, 11:24
Hallo Allen,

Even een opmerking bij deze machine schakelaars. Zoals ik het kan zien zijn ze van de al dan niet bekende postorder uit China. Deze zijn niet geschikt voor het schakelen van vermogen en ik zou ze met voorzichtigheid alleen toepassen voor het aansturen van een relais die dan de motor schakelt.

rmenkveld
14-08-17, 11:47

OK!

Ik heb ze uit Nederland. Scheelde weken wachten op verzending ;), maar was dus ook duurder.

Hallo Allen,

Even een opmerking bij deze machine schakelaars. Zoals ik het kan zien zijn ze van de al dan niet bekende postorder uit China. Deze zijn niet geschikt voor het schakelen van vermogen en ik zou ze met voorzichtigheid alleen toepassen voor het aansturen van een relais die dan de motor schakelt.

Ik vind het eerlijk gezegd niet heel netjes om zonder voorstellen, iemand tegen te spreken... Overigens is het wijzen op veiligheid desalniettemin altijd belangrijk, (na het voorstellen dan :))
De TS/Verkoper geeft aan dat ze niet van de bekende postorder komen, daarentegen wordt zo ongeveer alles daar geproduceerd...

Stinow
14-08-17, 12:16
Ik vind het eerlijk gezegd niet heel netjes om zonder voorstellen, iemand tegen te spreken... Overigens is het wijzen op veiligheid desalniettemin altijd belangrijk, (na het voorstellen dan :))
De TS/Verkoper geeft aan dat ze niet van de bekende postorder komen, daarentegen wordt zo ongeveer alles daar geproduceerd...

Bedankt voor je bericht en relativering.

@MrMartie: ik heb de schakelaars zelf in Nederland gekocht, maar zijn denk ik wel in China gemaakt.

Mijn ervaring met de schakelaars is dat ze prima werken op mijn zaagtafel (1250w), kolomboor (650w) en stationaire schuurmachine (900w); nooit enig probleem mee ervaren.

Ik ben (liefst via DM om het topic schoon te houden) uiteraard wel benieuwd naar de technische verschillen tussen een Chinese of niet Chinese variant om het mogelijke verschil waar je over spreekt te kunnen verklaren.

MrMartie
15-08-17, 11:18
Ik snap dat het niet netjes is alleen te lezen en me niet voor te stellen, maar uit veiligheidsoogpunt vond ik het wel nodig om dit te melden. Ik zal me straks nog wel even voorstellen. Mocht je meer informatie willen dat ben ik bereid dit te geven als je me een privé bericht stuurt.

ope1967
15-08-17, 18:20
dan zal ik wel net zo een eikel zijn in mijn eerste post, maar feit blijft dat Martie hier heel erg de waarheid spreekt,
Dit zijn 100% zeker weten chinese schakelaars die bij banggood 3,53 euro inclusief gratis verzending kosten
Ik zou hier geen 3800watt op 380v mee gaan schakelen dat zijn ze allang uit gebrand.
https://www.banggood.com/10A-380V-ON-or-OFF-Water-Proof-Push-Button-Switch-KAO-5-p-86964.html

Ik neem aan dat TS er dan ook gewoon een Nldse rekening van de Nldse webshop bij kan laten kijken :)

Stinow
15-08-17, 19:23
dan zal ik wel net zo [..]

Mocht je persoonlijk deze ervaring hebben met deze schakelaars dan neem ik dat zeer serieus en wil ik niet dat iemand zijn handen brandt aan het gebruik van 380v machines hierop.
Nogmaals heb ik zelf meerdere machines gebruikt (op 220v) hierop en die lopen al tijden vlekkeloos.

203mph
16-08-17, 14:23
Het is simpel: Staat er CE (en dan niet Chinese Export) of keurmerk van een Europese instantie op? Ja, dan mag je het hier verkocht en dus gebruikt worden. Nee, verkoop verboden en gebruik geheel voor eigen risico.

Tevens moet vermogen aangegeven zijn op de behuizing.

Jensioo
17-08-17, 09:03
Hierbij de foto van de schakelaar in kwestie.
67373

Deze heb ik net ontvangen van de ts. Het ziet er naar uit dat ik deze schakelaars maar niet ga gebruiken als ik jullie verhalen zo lees. Er staat erg veel Chinees op de schakelaar en geen ce keurmerk. Wel ccc maar dat zegt mij niets. Dit noemen ze leergeld volgens mij.

Walters
17-08-17, 12:43
Staat 220/380 volt, 10A. Klopt dit? Voor dit soort bedragen kun je natuurlijk ook niet de kwaliteit verlangen waar je anders 20 euro voor betaald. Voor een kwartje op de eerste rang zitten kan natuurlijk niet!
Ik vind dat de verkoper zich heel keurig opstelt en zijn ervaringen netjes deelt.

Jensioo
17-08-17, 13:33
Laat ik voorop stellen dat ik niet zeg of vind dat de ts iets verkeerd doet. Ik zelf had beter moeten onderzoeken wat ik nodig heb voordat ik iets koop. Te snel op mijn impuls gehandeld. Na verschillende posts over de veiligheid van de schakelaars is het mij het risico niet waard.

203mph
18-08-17, 09:49
Hierbij de foto van de schakelaar in kwestie.
67373

Deze heb ik net ontvangen van de ts. Het ziet er naar uit dat ik deze schakelaars maar niet ga gebruiken als ik jullie verhalen zo lees. Er staat erg veel Chinees op de schakelaar en geen ce keurmerk. Wel ccc maar dat zegt mij niets. Dit noemen ze leergeld volgens mij.

De CCC geeft aan dat deze schakelaar voldoet aan in China gestelde eisen, CE eisen liggen anders/hoger.
Het kan best zijn dat uit dezelfde fabriek schakelaars komen die wel een CE markering hebben maar deze kosten dan 4x meer. Niet alleen de CE markering zorgt voor een hogere prijs ook de gebruikte materialen, CE versie heeft dan vermoedelijk zelfreinigende contacten van een zilverlegering en de non-CE simpele koperen contactjes.
De aanduiding: 11-12, 21-22 en 31-32 doet mij vermoeden dat de contacten mechanisch gedwongen verbreken maar of dit zo is....

Persoonlijk zou ik deze niet als machineschakelaar gebruiken, tenzij je makkelijk de 400V~ kan afschakelen.

iedereen en niemand
18-08-17, 10:29
Ik neem ook aan dat die 10A uit de specificaties alleen geld voor waneer je 230v schakeld. Bij 400V zou je anders uitkomen op een vermogen van 4000 watt. En dat lijkt me toch wel wat erg veel voor een dergelijk schakelaartje.

Het zou wel eens leuk zijn om een dergelijke schakelaar eens open te maken en te kijken hoe dat allemaal zit, en of het natuurlijk veilig genoeg is.