PDA

Bekijk Volledige Versie : Te Koop: Makita 6271D Accuboor

SimondelaCourt
08-08-17, 19:35
Hierbij verkoop ik mijn Makita 6271D. Een wat oudere Makita, ik denk in 2011 bij de Gamma gekocht als kit (https://www.toolmax.nl/makita-6271dwpex2-boor-schroevendraaier-set-59-delige-acc-in-koffer.html zoals deze).

Hij is niet bizar veel gebruikt, vertoont geen gebreken, maar is vervangen door een andere machine.

De originele kist zit er bij, met lege inlays. Dus de bitjes ontbreken. De kist heeft wel ergens een klap gehad, aan de rechter zijkant. Maakt de kist niet minder bruikbaar.

67105 6710667107

De machine is te bezichtigen in Kolhorn, vlak bij Schagen (Noord Holland), maar kan ook per post naar je toe komen. Ik zie ze op marktplaats voor niet veel weg gaan, ik dacht zelf dat zo'n 70euro redelijk is.

mathieu
08-08-17, 21:43
Wat zijn de accu's nog waard? En daar bedoel ik mee, hoeveel capaciteit hebben ze nog.

SimondelaCourt
08-08-17, 21:55
Wat zijn de accu's nog waard? En daar bedoel ik mee, hoeveel capaciteit hebben ze nog.
Ik heb ze week geleden opgeladen, en ze werken nog ik, maar hoe het er echt voor staat vind ik moeilijk te zeggen. Vol opgeladen leest mijn multimeter ze ongeveer 12v. Zal het morgen checken. Ze zijn in ieder geval niet meteen leeg.

Gewoonmich
08-08-17, 22:38
Ik heb ze week geleden opgeladen, en ze werken nog ik, maar hoe het er echt voor staat vind ik moeilijk te zeggen. Vol opgeladen leest mijn multimeter ze ongeveer 12v. Zal het morgen checken. Ze zijn in ieder geval niet meteen leeg.

Spanning is geen capaciteit.

SimondelaCourt
08-08-17, 22:43
Spanning is geen capaciteit.
Dat weet ik, maar capaciteit meet wat lastiger. In het verleden nicad batterijen gehad die niet meer de juiste spanning hadden

Spaander
09-08-17, 07:12
Dat weet ik, maar capaciteit meet wat lastiger. In het verleden nicad batterijen gehad die niet meer de juiste spanning hadden
Ik zou ik graag weten hoe en waarmee jullie dat meten?
Alvast mijn dank mvg, :).

mathieu
09-08-17, 08:08
Ik zou ik graag weten hoe en waarmee jullie dat meten?
Alvast mijn dank mvg, :).

Kijken hoeveel schroeven je kan indraaien met een volle accu en vergelijken met wat er opgegeven wordt in de documentatie.
Als je over de nodige uitrusting beschikt, kan je natuurlijk ook een echte meting doen van de arbeid die de accu levert. Maar dan moet je over de nodige electrische meettoestellen beschikken.

SimondelaCourt
09-08-17, 21:03
Kijken hoeveel schroeven je kan indraaien met een volle accu en vergelijken met wat er opgegeven wordt in de documentatie.
Als je over de nodige uitrusting beschikt, kan je natuurlijk ook een echte meting doen van de arbeid die de accu levert. Maar dan heb je de nodige electrische meettoestellen nodig.
Dat gaat mij de komende tijd niet lukken, ik kan enkel zeggen dat ze ok overkomen, en verwacht dat ze wel iets capaciteit verloren hebben.