Lintzaagtip

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Beste forumleden,

Ik overweeg de aankoop van een kleine lintzaag. Een zaag hoogte van 15 a 20 lijkt mij al redelijk wat te zijn.

Nadeel lijkt me dat de kleine modellen meestal uitblinken in een hoog bric a brac gehalte, ook van de degelijke merken als bijvoorbeeld Metabo. Hebben jullie tips, eventueel gebaseerd op jullie ervaringen?

Mvg

Frank
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
heb zelf een Record Power BS250 sinds een jaartje en tot nu toe heel tevreden
(en te koop bij jou in de buurt)
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Dank voor het antwoord. Heb ook al zitten kijken voor de Record Power, wat mij een redelijk degelijk merk lijkt, maar op bepaalde sites is de commentaar dat dit in China geassembleerd wordt. Ik zal mij zelf eens moeten gaan vergewissen van de kwaliteit.

@Ronny63: grappig, maar was mij er niet van bewust dat dit moeilijk woordgebruik was voor onze noorderburen ;)

@Sam: Inca is zeker een optie, nu nog er een vinden...
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Gisteren mijn 'nieuwe' lintzaag gaan ophalen: een Scheppach HBS 32 vario. Bouwjaar 83 maar loopt nog heel zuiver. Mocht er toevallig iemand een verstek- of langsgeleider liggen hebben voor deze machine, dan hoor ik het graag.

Scheppach.jpg

Scheppach 2.jpg
 
P

Pylk

Guest
Ik heb sinds kort dezelfde lintzaag maar dan de blauwe versie. Eén van de geleideblokjes ontbrak, ik heb daarvoor een bout vierkant gevijld en die erin geplaatst. Naar ik dacht tijdelijk, maar toen ik via een plaatselijk bedrijf die blokjes bij wilde bestellen, bleek dat ze € 49,95 per stuk kosten, dat was een stuiver minder dan de aanschafprijs :p. Niet gekocht dus, of heeft iemand op het forum een beter adres?

Bestaan bij jou de geleiders uit metalen blokjes of uit lagers? Als dat laatste zo is, kun je dan foto's plaatsen, zodat ik ze na kan maken? Ik wil namelijk een smal zaagje om korte bochten te kunnen maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.