PDA

Bekijk Volledige Versie : Ronde stok van Fruithout

Smans
06-08-17, 10:55
Hoi

Ik wil zelf een wandelstok gaan maken.
Heb gelezen dat hout van een fruitboom erg geschikt is om een wandelstok te maken.

Ik zoek een stuk hout van ongeveer 3 a 3,5 cm rond en een lengte van 150 cm.
Uiteraard wel graag zo recht mogelijk

hopelijk heeft iemand iets

gr

Piet Groeneweg
06-08-17, 16:00
Wandelstok van 150 cm. ?
Gemiddeld is de lengte van een wandelstuk rond zo tussen de 92 en 96 cm.

Jurriaan
06-08-17, 16:26
Misschien bedoelt hij zo'n stok waarmee ze naar Compostella wandelen - die zijn langer.

mathieu
06-08-17, 16:34
Waar heb je dat vandaan om hout van een fruitboom te gebruiken?
Een mooie recht scheut van die lengte ga je moeilijk vinden.
Ik zou eerder kiezen voor hazelaar, es, kornoelje of een andere soort die in houtkanten te vinden zijn.

JPAJS
07-08-17, 06:21
Tijdje terug al een verhaal geschreven over bijzondere stukken hout (https://www.woodworking.nl/showthread.php?22149-Waar-kan-ik-dit-vinden&p=249185#post249185). Daar valt deze wandeltak mijns inziens zeker onder

H.Katan
07-08-17, 10:09
Ik heb wandelstok takken uit de natuur gehaald hier in Eindhoven en dat waren juist geen takken van fruitbomen omdat die tegenwoordig veelal laagstammig zijn met zeker geen takken van 1,50 m , hazelaar is hier volop aanwezig en bij voorkeur pas te zagen in de maanden dat de sapstroom wat tot rust is gekomen ; december tot midden februari . Ik heb misschien nog wel een tak voor je liggen hier in Eindhoven die al drie jaar geleden te drogen is gelegd en nu droog zijn.
En Eindhoven- Tilburg valt wel te bereizen dacht ik zo, opsturen zal prijzig zijn en ik kan je dan ook nog laten zien waar ik ze vandaan haal, dus hoe ze in de vrije natuur te herkennen zijn .