Advies gevraagd: Kist bouwen voorop vakantie aanhangwagen

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik ga nu ik mijn zaagtafel opgehaald heb beginnen met een kist te bouwen die voorop de vakantieaanhanger komt. Nu zit ik zelf te denken aan 18m betonplex of zou dunner ook kunnen? Ik hoor graag jullie mening. Bedoeling is dat er een gasfles in komt en aan de zijkanten uittrekbare dozen met laatjes waar bijvoorbeeld al het bestek, borden en dergelijke in komt te staan. Dit neemt dan geen ruimte meer in de aanhanger in.
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Met die gedachte loop ik ook rond terwijl ik in mijn tentje zit. Dacht zelf aan Trespa, beetje vloeken in de kerk natuurlijk maar wel erg duurzaam en sterk volgens mij voor dit doel. Mijn idee is eigenlijk om er een geheel uitklapbare/uitschuifbare keukenkast van te maken.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Bedenk in ieder geval iets wat goed tegen water kan. De kopse kanten van betonplex zijn gevoelig.

Ik wil ooit ook nog eens een kampeerkist maken. Er zijn op internet best wat voorbeelden te vinden.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Let op het gewicht! ooit eens een keukentje gemaakt voor de vouwwagen deze stond op de dissel tegen de bak aan, gemaakt van 10/12 mm triplex omdat ik deze alleen in de zomer gebruikte was de watervastheid van minder belang dan het gewicht.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
moguh

ik weet nog van m.n vader vroeger die had een raamwerk van balkjes gemaakt en dat met ik denk 9 mm multiplex bekleed ook het dak dat was afgerond. ik denk alles 18 mm word een zwaar geheel .

gr
peter
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Wij hebben een aluminium kist die op de fietsendrager past voor lichte maar volumineuze spullen (slaapzak bv).
Hout is mooi, maar soms niet het beste materiaal - die aluminium kist weegt bijna niets.
 
Laatst bewerkt:

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Je kan ook kiezen voor populieren multiplex dat is veel lichter dan okoume oid, is wel heel zacht.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dank voor de vele meedenk suggestie's. De keuze van welk soort hout is zo te lezen weer eens erg belangrijk. Ik denk inderdaad dat 18mm te massief wordt. 12mm zou goed moeten kunnen en kan eventueel verstevigd worden met balkjes aan binnenzijde. Aluminium is ook mooi materiaal echter mis ik het gereedschap om hier goed mee te werken (zetbank etc). Ik dacht dat betonplex goede keuze zou zijn maar watervast multiplex is misschien beter.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Je hebt ook 9 mm betonplex en triplex sealer voor de kopse kanten. Vloer in mijn aanhanger is betonplex en staat al 10 jaar buiten, vaak met water er in, is nog nergens gedelamineerd. Koop wel bij een goed bedrijf, heb ooit heel goedkoop aziatisch betonplex gehad, was niet glad en delamineerde in de woonkamer...

jaap
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dan is gamma zeker vloeken in de kerk. Ik zou in Leiden niet echt weten waar een goede houthandel zit.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dan is gamma zeker vloeken in de kerk. Ik zou in Leiden niet echt weten waar een goede houthandel zit.

In Den Haag heb je Dekker zitten en in Berkel en Rodenrijs zit Houtlijn, naast de STIHO's en Pontmeyers van deze wereld. Lang geleden heb ik een Project in Leiden gehad en volgens mij zat er naast het spoor en bij een oude windmolen een houthandel, Maar dat is al weer dik 10 jaar geleden.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Bij de oude windmolen zit inderdaad een houthandel, ook bij het spoor in de merenwijk kwam ik vandaag achter. Heb ze mail gestuurd of ze ook aan particulieren verkopen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Heb vandaag hardhout multiplex gekocht, gezien de opmerking enige regels boven. Ik gebruik de aanhanger ook uitsluitend in de zomer, wordt eerst los in elkaar gezet. Hierna uit elkaar en alles goed in de grondverf. Daarna buitenlak erover en klaar is clara. De eerste puzzel vandaag bij gamma laten zagen, wou het hout elders kopen maar ja bouwvak etc..dus gesloten. Hierna kwam ik tot de conclusie dat ik het toch tussen de scharnieren wou opbouwen, dus thuis nog 4cm af lopen zagen met de nieuwe aanwinst (festool cms ge) en met het overige hout ga ik mal maken omdat de aanhanger natuurlijk niet recht toe recht aan is. Ga foto's maken ervan en zal dan als ik er tijd voor heb stukje met foto's erbij plaatsen hier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.