Welke frees voor vlakfrezen van ruw gezaagd hout?

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Ik wil een aantal stoeltjes, krukjes, tafeltjes maken van een deel schijven of "cookies". Omdat ze ruw met een kettingzaag gezaagd zijn, moeten ze wat vlakker gemaakt worden. Ik heb geen vandiktebank ofzo, dus wou het met een bovenfrees doen. Welke frees/boor (zowel merk els maat) is geschikt om met een festool bovenfrees deze klus te klaren?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Een ondersnijdende frees, dus een met 3 snij mesjes.
Diameter is afhankelijk van het vermogen van de frees en de hoeveelheid materiaal die weggehaald moet worden in de hoogte
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Als je even geduld hebt kun je bij onze vrienden in china ook deze frees bestellen:

Zoeken op "reinigen bodem frees" geeft ook goedkopere. Maar wel mogelijk slechtere kwaliteit.

Je kan dit met elke maat frees doen, het duurt alleen langer :) Ondersnijdend vermogen is hier niet nodig, omdat je buiten het werkstuk kan beginnen.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
He Bijtel,

Klopt goedkoper kan (van af circa 14 euro meen ik) de frees die ik stuurde heeft een diameter van 50mm, dat freest wel erg lekker en vlot voor de grote opervlakte, en de kwaliteit was echt verbazend goed.

Groetjes
woody
 

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.