Acacia Rots

Berm

Actieve deelnemer
Van een vriend kreeg ik acacia: een paar stukjes stam en in stukken gezaagde knot waaruit de takjes ontspringen.

Die stukken bij elkaar leverde een sfeervolle foto op; je zou er koraal in kunnen zien. De knotstukken zaten vol pissebedden en leken rijp voor de vuurkorf. Maar als altijd, als ik wat langer naar een stuk hout kijk ga ik wat zien in de natuurlijke vormen... Zo ontstond het idee van een rotslamp.

Het stuk waar het meeste hout aan zat en dat niet vanzelf uit elkaar viel heb ik schoongemaakt, van beestjes ontdaan en de vlakken zoals die met de kettingzaag waren aangebracht glad geschuurd. De vorm heb ik dus gelaten zoals ik hem in handen kreeg.

Toen de binnenkant uitgehold; voorzichtigheid was nodig aangezien de stukken hout maar op een paar punten aan elkaar zitten.
Door het boren en schuren kwamen de laatste beestjes vanzelf naar buiten ... dat getril vonden ze maar niks !
Slangenboor werkte het beste omdat ik die heel langzaam kon laten draaien en een forstnerboor teveel druk vereiste op het fragiele hout.

De "Rots" in de olie gezet en er komt een "lichtpeertje" in.

Ik maak er nog 3 kleine pootjes onder en misschien een "doorzichtig" stukje hout voor de grootste lichtspleet, zodat het lampje niet te fel in je ogen schijnt al het schemerlampje op een tafel staat. Eindresultaat post ik dus later.

AR-01.jpg AR-02.jpg AR-03.jpg AR-04.jpg AR-05.jpg AR-06.jpg AR-07.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.