PDA

Bekijk Volledige Versie : Schijffrees

John81
27-07-17, 13:33
Hallo,

Toevallig iemand hier ervaring met deze set https://www.ecotools.nl/7-delige-hm-schijffreesset/

Wil deze gaan gebruiken in een kantenfrees voor lamello-verbindingen. Of zou dit te onnauwkeurig werken?

Mvg,

John

jelmer
27-07-17, 20:55
Als vervanger voor een lamello zou ik dit niet doen. Met een frees kan je nooit zo nauwkeurig en snel werken als met een lamello. En deze schijven zijn ook kleiner dan een lamelloschijf, zodat je nooit een mooie passing krijgt voor je koekjes.
En aan de andere kant, je gebruikt er dan maar 1 dikte van, van het hele setje. Alle maten koekjes, hebben dezelfde dikte.

Wim Kluck
27-07-17, 21:13
Ik heb dit soort frezen ook maar dan van rvs frezen. Heb ze een paar keer gebruikt voor het verbinden van bladen. Frezen en dan een stuk plat aluminium er in. Werkte prima. Zodra je onder 45 graden moet werken gaat het niet merr makkelijk.

ArjenH
01-08-17, 08:40
Zelf heb ik zo'n 4mm frees. Deze gebruik ik als ik langere stukken materiaal aan elkaar zet. Van 4mm mdf heb ik stroken gezaagd die ik er dan in lijm. Ik denk dat het inderdaad niet zo precies is al een Lamello lamello maar wel zo precies als een Ferm/triton lamello machine.

rmenkveld
01-08-17, 09:43
Die schijven en spil zijn ook los te verkrijgen toch? Als je dan toch alleen maar voor lamellos gaat, zou ik alleen de juiste dikte en spil bestellen in plaats van de hele set.

John81
05-08-17, 09:52
Ah oke, ik zal eens een losse schijf bestellen en het gaan proberen.

Bedankt!

Gr, John

jaap
05-08-17, 10:24
Zelf heb ik zo'n 4mm frees. Deze gebruik ik als ik langere stukken materiaal aan elkaar zet. Van 4mm mdf heb ik stroken gezaagd die ik er dan in lijm. Ik denk dat het inderdaad niet zo precies is al een Lamello lamello maar wel zo precies als een Ferm/triton lamello machine.

Voor het mooi recht aan elkaar lijmen van delen zal mdf wel voldoen, maar voor de sterkte zou ik liever multiplex of massief hout gebruiken.

jaap