Hoe heet dit slot?

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Deze zitten ook vaak aan flightcases waar muziek gerelateerde artikelen in vervoerd worden, dus flightcase sluiting zou ik plausibel vinden.
 

Steeneik

Nieuw lid
27 dec 2016
17
1
Hallo Manuel,

Volgens mij noemen ze dit een vlindersluiting.. worden idd vaak op houten transportkisten gebruikt.

Groet, Ronald
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Haha, dat was ook het allereerste wat ik dacht bij het zien van deze titel.

Ik geloof niet dat het de taak van de moderatoren is om teksten te controleren op grammatica en correct taalgebruik.
Zelf ben ik ook een redelijke taalpurist en erger me groen en geel aan alle taalfouten die in alle media gemaakt worden.
Als ik als moderator hier de teksten zou moeten gaan controleren en corrigeren zou ik er haast een dagtaak bij hebben.
Een en ander geeft wel aan hoe slecht het gesteld is met de kennis en het gebruik van de Nederlandse taal.
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
O Peatey, als jullie inderdaad alle teksten zouden moeten gaan corrigeren, dan kan je je baan wel opzeggen, want ik ben bang dat je daar inderdaad een dagtaak aan zou hebben.

Het gaat me dan ook alleen om de titel van het draadje, dat er verder taalfouten staan, helaas, maar als de titels in ieder geval duidelijk en correct zijn, dat zou wel fijn wezen.
 

Manuel

Nieuw lid
6 apr 2017
9
0
Hartelijk bedankt! Ik heb dit slot inmiddels bij Bax besteld. En excuus voor het taalfout, als duitser die inmiddels al 10 jaar in Nederland woont is het mij soms steeds nog niet duidelijk wanneer dit, dat of deze, het of de gebruikt wordt. Gelukkig verhuis is over 1 maand weer terug naar duitsland en moet niemand meer kwaad doen met mijn taal :)
 
P

Pel

Guest
Hou er ook rekening mee dat er ook dyslectische mensen zijn, o.a. een vriend van mij is dyslectisch. Maar dat er gemiddeld genomen wat meer aandacht aan de spelling geschonken mag worden, daar ben ik het helemaal mee eens. Een tip, lees de zin nadat je getypt hebt nog eens over, dan haal je de meeste fouten er alsnog uit.

Groet Pel.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Waarom geven jullie commentaar over iemand's schrijfwijze?
Jullie weten niet eens de achtergrond van deze persoon/personen, en hoe moeilijk het voor deze mensen wel niet is om iets schrijvend uit te leggen.
Voor de meesten is het al een hele drempel om hier hulp te vragen, want daar gaat het toch om?
Deze man wil gewoon geholpen worden met een vraag, en komt hier toch niet om de les gelezen te worden over zijn schrijffouten.
Verbeter de wereld, en begin bij je zelf!
Dit is een houtwerkers/hobbyisten forum, geen taalforum.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.