geleider freestafel

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Ik zou wat geleiders willen om een freestafel te maken. Op internet kan ik voor 20-30 euro profielen met een T-vorm kopen waar T-stukjes in passen, dit plan ik later eens te doen, dus wat ik nu doe mag niet teveel geld kosten. Iemand een idee, voor iets dat 5x5mm tot 10x10mm is?
Aluminium profielen? Iets in kunststof?
Hout is geen mogelijkheid. Trekt krom, en ik heb geen apparatuur om precies genoeg te versnijden.

Voorbeeldfoto
routerjig.jpg
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Waarom wil je niet nu direct met de T-profielen werken? Het lijkt me zonde van het geld en de tijd/moeite om nu iets te doen en dat binnenkort nog een keer, maar dan beter te maken.
ja, dat dacht ik ook... is wel bestellen in china, wachten en hopen dat ze niet krom zijn.
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
welke T-stukjes steek je in zo'n profiel? of gebruik je gewoon M6 of M8 bouten die daardoor glijden?
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
welja. het is voor een freestafel met geleider om finger joints te maken.ik kan de geleiders er in frezen, recht of in zwaluwstaart vorm. of ik frees een sleuf, koop een T-vormige rail, waar dan een T-vormige glijder door gaat (of gewoon M6/M8 boutjes???)
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Voor toebehoren voor T-Track kom ik steeds terecht bij de CNC Profielen boer stappenmotor.nl
mooie toebehoren, niet duur. die toebehoren zijn moeilijker de vinden dan de t-tracks zelf. bedankt!
Dan adviseer ik je om zo'n track te gebruiken: http://www.gereedschappro.nl/overig/miter-channel-t-gleuf-rail-122cm-track/1684
Een normale T-track is erg smal. Je kan in mijn topic zien hoe smal het hulpstuk dan wordt. Dat schiet niet op. Ik ga deze dan ook vervangen.
hmm, ik begrijp niet waar het probleem zit met een te smalle t-track. kun je dat wat verder uitleggen?
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Alle hulpmiddelen die je koopt zijn voor de brede versie. Op mijn foto kan je zien hoe smal het latje bij de normale T-track moet worden. Dan heb je weinig houvast om het vast te zetten. En het is minder zijdelings stabiel. Dat zijn toch wel voorwaarden voor een goede mal. Met metaal zou het wel stevig (stabiel) zijn, maar hoe je dat moet monteren...
 

John81

Nieuw lid
20 jul 2017
8
0
Hoi,

Ikzelf ga binnenkort ook een freestafel maken en ben van plan daar flamco rail voor te gaan gebruiken. Ik weet niet wat het kost aangezien ik het hier al heb liggen, wellicht past het binnen je budget.

Mvg

John
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Heb de B track's bij Baptist besteld en deze zijn enorm robuust, maar niet goedkoop 17,50 per 1,20 meter. Vervelend is alleen dat er net geen M8 moeren in passen, deze dien je ietwat bij te slijpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.