PDA

Bekijk Volledige Versie : (gratis) kortingscode Supermagnete

BossyRangs
22-07-17, 11:37
Kan ik iemand een plezier doen met een kortingscode van 10% bij https://www.supermagnete.nl/? Ik heb er onlangs magneten besteld, en ga denk ik geen nieuwe bestelling meer plaatsen voor 25 oktober. Eerste die publiek reageert, krijgt onderstaande afbeelding zonder zwart vakje in privébericht.

66362

jpandriesse
22-07-17, 12:19
Geen interesse, maar hahaha, die omschrijving van: https://www.supermagnete.nl/blokmagneten-neodymium/blokmagneet-50.8mm-x-50.8mm-x-25.4mm-neodymium-n40-vernikkeld_Q-51-51-25-N

BossyRangs
22-07-17, 13:17
Hahaha, ja, grappige omschrijving. Houdkracht ongev. 100 kg, dus je moet iemand zoeken die meer weegt dan dit om hem van je plafond te krijgen :-)

stekkestim
22-07-17, 14:53
Nee hoor er gewoon vanaf schuiven :P ik gebruik vaak magneten met een houdkracht van een kilo op 10-12. Die ronde schijfjes zijn 5mm dik 25mm dia. Die krijg je met heel veel moeite loodrecht verwijderd. maar schuiven gaat vanzelf.

Willems Ontwerp
22-07-17, 15:05
Damn, net te laat. Heb een week geleden wat magneten gekocht daar.

Chenak
22-07-17, 20:34
Nu er toch een topic over magneten is...
Heeft iemand ervaring met deze magneten:
http://magswitch.com.au/product-category/woodworking/page/2/
Ziet er handig uit, zijn wel erg duur.

Groet,
Hans

JMe
22-07-17, 21:56
heb er geen ervaring mee, maar in Nederland te koop bij Esmax.

klusrob
23-07-17, 19:14
De magneten van deze firma ken ik niet, maar ik heb wel ervaring met soortgelijke magneten, namelijk met een schakelbare magneet als vervanging van een aardklem voor het lassen.
Volgens het principe als de eerste magneet op die pagina.
Werkt heel goed, aan de knop draaien betekent magnetisch of niet-magnetisch. Bijna dan, want ijzerslijpsel blijft er nog steeds wel wat aan vastplakken.

Chenak
23-07-17, 19:32
Dank voor de reacties.
Misschien dan toch eens over nadenken. Ideaal om een featherboard nauwkeurig vast terzetten op lintzaag of zaagtafel.
Groet,
Hans

BossyRangs
23-07-17, 21:06
Off topic, maar de kortingscode is nog altijd beschikbaar ;)

rinus
23-07-17, 22:05
Dit topic brengt mij een oplossing voor een probleem waar ik al een poosje mee rond liep.
Een klein behuisd familielid wil graag een bbq tafel van 50*100. Dat is te te doen. Maar hij wil ook een verwijderbare uitbreiding van 50*40. Scharnieren is niet mooi, maar magneten in het hout verwerkt zou de mooiste oplossing zijn.
Het wordt eiken. Zou het voldoende zijn om de magneten eerst in epoxy te dompelen en daarna in het hout te verwerken?

Dus: Als de code nog niet weg is dan wil ik hem wel.

BossyRangs
23-07-17, 23:08
Ik ben blij dat ik mensen inspireer :-) Heb je de code in privébericht gestuurd, Rinus. Epoxy lukt zeker om de magneten in het hout te bevestigen. Constructielijm lukt ook. Een tafeluitbreiding lijkt me nu wel geen goeie toepassing om met magneten te doen, want het tafelblad gaat gewoon naar beneden schuiven. Of hoe zie je dit?

rinus
24-07-17, 07:10
Dat schuiven bedacht ik me later ook. Misschien aan de onderkant van de tafel de magneten plaatsen en een paar metalen lipjes aan de uitbreiding. Ik blijf denken. Als ik er uit ben dan plaats ik een foto of een filmpje.

BossyRangs
24-07-17, 09:50
Ja, stevige uitklapbare metalen armen in combinatie met magneten zou wel lukken, als het uitschuiftafeltje niet te zwaar belast wordt. Die neodyniummagneten zijn best wel krachtig en kunnen dus wel een tafelblad op zijn plaats houden. Makkelijkst zou zijn dat je het extra tafelblad niet apart moet gaan stockeren, maar dat het ergens wegbergt in de tafel, liefst op een manier dat de magneten niet in contact komen met ander metaal.