Kwaliteit schuurbanden

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Klein vraagje voor een stationaire bandschuurmachine met 91,5 cm schuurbanden. Zit er kwaliteitsverschil in verschillende merken (als die er zijn). Via aliexpress kan ik ze ongetwijfeld voor een leuke prijs krijgen. Baptist is voor mij in de buurt, maar de 'Winterswijkse Schuurbanden Industrie' ook. De bouwmarkten hebben deze maat ook en soms hebben ze 25% korting op het hele assortiment. Kortom: goed verkrijgbare maat, maar ik heb geen ervaring met de kwaliteit.

Wie heeft goede of slechte ervaringen met 'een' merk?

Alvast bedankt,
Wim
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Denk eens aan het kopen van een doos. Zitten er vaak 10 in. Scheelt al behoorlijk met blister. Goede merken zijn 3 m Pferd Norton en dan vergeet ik er nog wel een paar. Een goede bouwgroothandel/ ijzerwaren moet de standaard maten hebben liggen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Niet geheel een direct antwoord op jouw vraag, maar de kwaliteit van je schuurzool maakt ook veel verschil voor je schuurbanden. Met een stalen schuurzool worden de banden heter en knappen ze sneller kapot. De schuurzool kan je vervangen door een van (ik twijfel of het grafiet was, ff onder voorbehoud dus) en dan moeten de banden al een stuk langer mee gaan.

Ik heb er jaren terug een aantal gekocht bij de ecotools en die voldoen mij prima, voor die sporadische keer dat ik met een bandschuurmachine werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.