aanschaf vlak vandiktebank

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Hallo mijn naam is hans en ben me aan het 0rienteren voor een vlak vandiktebank.
Ik heb eerst gekeken naar een combie machine ala robland of weibert.Maar heb dan het probleem dat de ruimte gelijk vol staat.En niet alles is nodig.
Ik heb een garage van 4 bij 5 meter met over 1 kant een werkbank van 60 diep dus effectief 3,4 bij 5 meter.
Hierboven heb ik een zolder ruimte die dus wel 4 bij 5 meter is.Ik ben in het bezit van een hbm 600 en een freestafel met triton frees.Deze wil ik op de zolder wegzetten in een werktafel waarbij de zaaggeleider vd zaag ook wordt gebruikt als freesgeleider (met hulpstukken).Heb een invalzaag met geleider zodat plaatmateriaal eerst klein gezaagd kan worden voor het naar boven gaat.Moet namelijk door een deurtje van 1mtr bij 0,8.
Nu wil ik graag beneden een van dikte bank wegzetten zodat ik massief hout kan vlakken en op dikte maken.Er ligt 380 volt dus dat is geen probleem.Wil max.2500 euro ervoor uitgeven.
Eisen: min 30 cm breed schaven.Liefst opklapbaretafels die niet ver uitsteken.
Heb zelf naar de Jet gekeken of Weibert maar mss dat iemand anders nog een goede suggestie heeft?

Bedankt voor het meedenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.