Vandikte/vlakbankje aanschaffen

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Goedemiddag allemaal,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een mobiel vandikte/vlakbankje wat ik sporadisch wil gebruiken om eens een plankje op de juiste dikte te maken en om haaks te schaven.
Wat is een budget vriendelijk bankje waar ik dit mee kan realiseren?
Alvast bedankt.
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
Adviezen dat je naar een tienduizend euro kostende jaren 50 gietijzeren versie van 2000 kilo op marktplaats moet gaan kijken in 3... 2... 1....
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Scheppach HMS 850 zou ik eens naar kijken. Als je niet al te hoge eisen stelt en niet te intensief gebruikt kun je daar denk ik redelijk mee uit de voeten.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik gebruik een oude (lees: goedkope) scheppach HM1. Onverwoestbaar, klein en dus gemakkelijk aan de kant te zetten en doet wat hij moet doen. Met een beetje geluk kom je er een tegen op Marktplaats voor minder dan 150,-
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0

Gewoon een grapje - vaak vraagt iemand advies voor een kleine nieuwe 220V machine en wordt vaak gemeld dat het allerbeste een gietijzeren bakbeest uit lang vervlogen tijden gekocht kan worden. En 400V. :rolleyes:
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Er zijn een aantal Chinese bankjes op de markt die van kleur verschillen maar allen identiek zijn aan de Scheppach, is volgens mij ook Chinees.
Als het incidenteel een plankje is dan kan je met al die bankjes aan de gang.
Een kleine step up is een HBM (10/12 inch) want daar is het binnenwerk niet alleen maar kunststof.
Of kijk of je een leuke nette Inca voor een redelijke prijs tegenkomt.
 

HuubHangop

Actieve deelnemer
31 okt 2016
65
10
Maastricht
Geen idee wat je budget is, maar dit is volgens mij best een mooi machientje, zag ik toevallig staan. Prijs lijkt me bespreekbaar gezien de lage belangstelling.. Uiteraard moet je dan wel een beetje technisch inzicht hebben zodat je zelf kunt inschatten wat je koopt qua staat vd messen, lagers, aandrijving, hoogte-instelling etc.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
volgens mij best een mooi machientje

Als die in goede staat is dan is die beter dan al die Chinese bankjes in ieder geval.
Iets zwaarder en wat minder mobiel misschien maar als je er een plaat met wieltjes onder maakt zet je 'm zo aan de kant.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.