binnen kort lamello frees van dewald

vectorke

Actieve deelnemer
7 jul 2010
33
0
heb een nieuwe lamello frees gekocht via mijn werk van het merk dewalt

zal dan eens een foto op plaatsen als ik ze heb

grtz
 

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Re: binnen kort lamello frees

Leuk dat je een foto wilt plaatsen maar die kan iedereen natuurlijk al vinden op het internet :mrgreen:
Het zou wel super zijn als je even laat weten hoe de freesmachine is; zo kunnen mensen hier op het forum die een echte Lamello freesmachine ff niet kunnen betalen wellicht overwegen om een dewalt te halen. Laat weten bijv:
-hoe precies die is
-hoe de prijs- kwaliteitverhouding is
-wat de ev. mankementen zijn.
etc.

In ieder geval veel plezier gewenst met deze aankoop.

mvg,

Jan
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Re: binnen kort lamello frees

Ik vond de de walt goedkoop aanvoelen(echter goedkoop is hij niet). Hij deed zn werk verder ok. Wat wel goed is, is dat hij ook in hoogte instelbaar is, wat de goedkopere lamello machines (van lamello dus) niet hebben.

Ik zou de de walt en de ferm wel eens naast elkaar willen leggen om te kijken welke meer waar voor zn geld biedt.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Re: binnen kort lamello frees

Ik had vroeger een Elu lamello, de voorloper van de Dewalt, en behalve de kleur identiek aan de Dewalt DW 682K. Werkte totaal niet nauwkeurig. Heb nu de Festool domino, tov van de Elu een wereld van verschil
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Re: binnen kort lamello frees

janus91 zei:
Leuk dat je een foto wilt plaatsen maar die kan iedereen natuurlijk al vinden op het internet :mrgreen:
Het zou wel super zijn als je even laat weten hoe de freesmachine is; zo kunnen mensen hier op het forum die een echte Lamello freesmachine ff niet kunnen betalen wellicht overwegen om een dewalt te halen. Laat weten bijv:
-hoe precies die is
-hoe de prijs- kwaliteitverhouding is
-wat de ev. mankementen zijn.
etc.

Dan ook even de topic titel veranderen, met daarin naam en type van de gekochte frees. Dan is het topic ook nog een beetje terug te vinden. ;)
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Re: binnen kort lamello frees

Dat snap ik niet de lamello frees van elu niet nauwkeurig.

Ik heb er een te leen van mijn zwager.

En hij werkt zeer nauwkeurig.
Kwaliteit is top.

maar ik ben ook van mening. Dat niet alles aan de machine's ligt maar aan de mensen die er mee werken
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Re: binnen kort lamello frees

Oei, moet ik dat dan zien als een impliciete kritiek op mijn kundigheid? Heb er nochtans verschillende mensen mee laten werken, en die kwamen allemaal tot dezelfde bevinding. Maar het kan natuurlijk zijn dat we er allemaal niks van bakten ;)
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Re: binnen kort lamello frees

In het kader van het grote lamello verhaal:

Heb zelf sinds een aantal maanden de Makita 3901 lamello. Handig ding en voldoende precies.

Goed fixeren van de frees bij het infrezen is wel van groot belang, maar dat is eigenlijk met alle gereedschap zo. Voor je het weet loopt-ie een beetje naar links weg bij het terug laten komen. verder gebruik ik zoveel mogelijk een plaat onder het werkstuk als referentie (ipv de aanslag). Werkt toch nauwkeuriger.

Met een verlooprubber heb ik er mijn Festool Midi op aangesloten en het geheel werkt zo goed als stofvrij. Ideaal.

Zit nu wel naar de Domino van Festool te kijken, want voor sommig werk is wat meer stevigte vereist, en het is gewoon een bloedmooi ding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.