Langsleider lintzaag

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Beste Forumleden,

Ik ben op zoek naar een langsgeleider voor mijn lintzaag. He betreft een Peheka lintzaag.
Ik kan zo op internet niet direct de juist info vinden. Denken jullie dat er een bestaande langsgeleider op deze tafel gemonteerd kan worden? Ik zou het liefst iets van alu hebben welke goed vastklemt met maatvoering. De tafel is 40cm diep.

d10f0616-d65c-4b6d-aa1d-b057f54c7596.jpg

Alvast dank voor het meedenken..
Gijs
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Je hebt prachtige magnetische langsgeleiders - zelfs met instelmogelijkheden voor tegen drift (mooi gezegd he ;-) - hoewel drift feitelijk een probleem met je lint is). Daar betaal je wel de hoofdprijs voor. Of je kunt relatief eenvoudig zelf een langsgeleider maken, van hout. Klemmen: gewoon met een lijmklem. Ik heb er een gemaakt voor het 'herzagen' van planken (dan heb je een geleider nodig die veel hoger is dan de normale bijgeleverde langsgeleiders), en die werkt naar volle tevredenheid...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Die gaten die in je tafel zitten, zijn om je langsgeleider vast te zetten . De lansgeleider is een hoeklijn met twee sleufgaten. Je kan dit ook van hout maken.
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Dank allen voor de reacties. Ik was inderdaad op zoek naar de juiste benaming en kom er nu wel uit! Die Kreg lijkt mij persoonlijk een mooi en goed alternatief voor zelf maken. Maar zelf maken is zeker een optie. In de meest eenvoudige vorm heb ik dat ook al, meer juist voor herzagen is meer precisie gewenst.

Ik ga eerst nu een dagje spenderen om deze lintzaag perfect af te stellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.