PDA

Bekijk Volledige Versie : beeldhouwkopieerfrees

rik ruig
09-07-17, 21:07
In het jaar 2000 had ik een probleem met de ruimte in mijn werkplaats en heb toen besloten om mijn beeldhouwkopieerfrees naar Jan Vaes te brengen , omdat hij wel plak had , en er hele mooie dingen mee kon maken .

Nu 17 jaar later is dat ruimteprobleem nog steeds een issue , maar ook bij Jan , die het als beste houtdraaier van de Benelux enorm druk heeft , en vandaar dat hij straks mijn frees terug komt brengen .

Hij is origineel gebouwd voor een beelden restauratie atelier in Oostenrijk , en met een medewerker die de liefde vond in Maasbree meegenomen naar hier . Toen de liefde over was vertrok de goede man weer richting de bergen , en de machine naar Loosbroek , daar heb ik er prachtige dingen op gemaakt , van modellen voor paddles tot onderdelen van beelden , stukken van schilderij snijwerk en allerlei snuisterijen en zelfs onderdelen voor gietwerk .Het is een flink kindje maar klein in zijn soort , van een origineel wat afgetast word , maak je 4 identieke kopieen , en dat kan in 3d maar ook in 2d , ik heb er een gigantische hoeveelheid snijgereedschap bij , dat krijg je in n cariere niet versleten , zo veel .
recentelijk is er nog een motor vervangen .

de steek is 50 cm dus er kan echt heel flink werk op gemaakt worden , en de lengte nu 150 cm , maar met wat kunst en vliegwerk , kan dat ook langer.
je kan er zelfs een robot aan hangen , maar dat is voor de jonger generatie ! en dan zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos !66007

EvdL
10-07-17, 08:39
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat kost de frees... ( ben n.l. bang dat het buiten mijn budget is :()

Lars.
10-07-17, 11:46
ik ben ook wel nieuwsgierig, meer foto's zou ook welkom zijn:)

Pel
10-07-17, 12:04
Ben ook benieuwd wat de prijs is, en graag foto's dat ik er wat meer van kan zien, heb misschien wel interesse?

Groet Pel.

Uitgeester
10-07-17, 14:37
Prijs en locatie ben ik benieuwd naar, heb jaren geleden zo eentje gebruikt en stiekem wil ik er wel een...

rik ruig
10-07-17, 15:42
In het jaar 2000 had ik een probleem met de ruimte in mijn werkplaats en heb toen besloten om mijn beeldhouwkopieerfrees naar Jan Vaes te brengen , omdat hij wel plak had , en er hele mooie dingen mee kon maken .

Nu 17 jaar later is dat ruimteprobleem nog steeds een issue , maar ook bij Jan , die het als beste houtdraaier van de Benelux enorm druk heeft , en vandaar dat hij straks mijn frees terug komt brengen .

Hij is origineel gebouwd voor een beelden restauratie atelier in Oostenrijk , en met een medewerker die de liefde vond in Maasbree meegenomen naar hier . Toen de liefde over was vertrok de goede man weer richting de bergen , en de machine naar Loosbroek , daar heb ik er prachtige dingen op gemaakt , van modellen voor paddels tot onderdelen van beelden , stukken van schilderij snijwerk en allerlei snuisterijen en zelfs onderdelen voor gietwerk .Het is een flink kindje maar klein in zijn soort , van een origineel wat afgetast word , maak je 4 identieke kopien , en dat kan in 3d maar ook in 2d , ik heb er een gigantische hoeveelheid snijgereedschap bij , dat krijg je in n cariere niet versleten , zo veel .
recentelijk is er nog een motor vervangen .

de steek is 50 cm dus er kan echt heel flink werk op gemaakt worden , en de lengte nu 150 cm , maar met wat kunst en vliegwerk , kan dat ook langer.
je kan er zelfs een robot aan hangen , maar dat is voor de jonger generatie ! en dan zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos !66007

Hierbij de net geloste delen , het samenstellen kost me even te veel tijd , dus ik zoek zo even een passend plaatsje van een soortgelijke machine op internet

rik ruig
10-07-17, 15:44
66025zo ziet het er uit als je in 2d freest , dat houten rek gaat er uit voor 3d en dan kan je tussen de centers rondwerk zoals beelden maken en als je dan aan het wiel aan de voorzijde draait , dan draaien alle werkstukken , n het origineel allemaal tegelijk !

Pel
10-07-17, 16:15
Ik haak af, kan het onmogelijk kwijt hier in de werkplaats, ik denk dat daar genoeg gegadigde voor zullen zijn.

Groet Pel.

EvdL
11-07-17, 08:30
Ik heb er helaas ook geen ruimte voor ( en dit is voor mijn hobbymatig gebruik helaas veel te groot )