Brandweerwagen uit hout

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hoi allemaal!
Graag wil ik weer een van mijn nieuwste werkstukken met jullie delen :).
DSC02242-001.jpgDSC02245-001.jpg
Een speelgoed brandweerwagen uit hout ;).

Een hele uitdaging om hem te maken, van tekenen tot uitwerken, maar het is gelukt! :). De ladder bovenop kan 360° ronddraaien en er zijn twee kleine ladders aan de zijkanten.
Deze is niet voor het goede doel, aangezien deze te complex is hiervoor.

Uiteraard komt er binnenkort ook een filmpje van online op mijn Youtube-kanaal van hoe deze is gemaakt!
Dus hou het zeker in de gaten! https://www.youtube.com/user/Jolien2501

Groetjes Jolien!
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel Fons! Ik ben er zelf ook wel best tevreden van :). Deze heb ik gemaakt voor een babyborrel als doopsuiker display. Maar vind hem zo mooi dat ik er toch ook graag zelf eentje wil :), en in mijn kennissenkring zijn er nog wel wat geïnteresseerden. Dus denk dat ik er nog een drietal ga maken :).
 
P

Pel

Guest
Heel mooie brandweerwagen Jolien, hoe groot is hij, lengte + breedte en hoogte?

Groet Pel.
 

WR1944

Oud hout
Leuk gedaan. Ik vind het knap dat je een goede balans kunt vinden tussen herkenbaarheid en maakbaarheid in hout. Het is als met de tekeningen van Dick Bruna; je laat zoveel mogelijk details weg maar behoud de essentie.
Misschien iets voor een volgende versie. Als je de steun voor de ladder op de cabine iets meer naar achteren plaatst en beide ronde steunen van het dak iets door het dak laat uitsteken heb je twee zwaailichten.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Geweldig. Erg mooi gemaakt. De verhoudingen en kleuren kloppen gewoon!

Ook leuk met de "huisjes" op de eerste foto.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel allemaal voor deze mooie complimentjes!
@ Jos Cuypers, als je nog wat geduld heb kan je aan de hand van het filmpje en mijn zaaglijst hem zelf namaken eventueel voor je schoonbroer :).

@Bijtel: Ik heb het zelf ontworpen en getekend in Sketch Up ja! Heb me hiervoor gebaseerd op drie andere houten speelgoed brandweerwagens.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Dankjewel allemaal voor deze mooie complimentjes!
@ Jos Cuypers, als je nog wat geduld heb kan je aan de hand van het filmpje en mijn zaaglijst hem zelf namaken eventueel voor je schoonbroer :).

.....

Jolien, dergelijke zaken is niets voor mij.. ik denk dat ik diene youtube-ster ga moeten aanspreken hiervoor ...:rolleyes:

Jos
 
P

Pel

Guest
Mooi filmpje Jolien, met ook nog een vrolijk muziekje erbij.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.