Schulp zaagblad voor Kitty zaagtafel

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik heb voor mijn gevoel alle leveranciers op het internet al afgespeurd, maar het lijkt wel of ik iets heel geks zoek...

Ik zoek een zaagblad om te schulpen voor mijn Kitty zaagtafeltje. Er zat standaard een 200x30x2.8 mm zaagblad met 18 tanden bij, die ik nu hiervoor gebruik. Maar die zwabbert heel erg in het hout, hij laat echt heel diepe sporen na. Dus ik dacht, misschien is een nieuw zaagblad een goed idee.

Maar waar koop ik zoiets? 24 tanden lijkt wel het grofste dat te koop is in deze maat.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
het feit dat er in deze maat bijna geen bladen met minder dan 24 tanden te vinden zijn lijkt mij genoeg reden om aan te nemen dat minder ook geen voordelen bied. de fabrikanten zullen daar toch wel over nagedacht hebben?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Tja, ik schulp graag dikke balken! En die van mij met 18 tanden doet het best aardig, alleen is het niet zo'n strak resultaat.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
het feit dat er in deze maat bijna geen bladen met minder dan 24 tanden te vinden zijn lijkt mij genoeg reden om aan te nemen dat minder ook geen voordelen bied. de fabrikanten zullen daar toch wel over nagedacht hebben?

Hallo, sorry maar dit is ouderwets denken, dat de fabrikanten heeft iets te maken heeft met wat op de markt komt. Dat is een of andere manager die dat beslist en wat doet hij of zij? Op de markt kijken en wat is de markt? Hobbyisten en middelgrote producenten die werken meestal met plaatmateriaal. Wat willen die twee? Gemak en of zo efficiënt mogelijk werken, die willen niet telkens van schulp naar afkort blad wisselen, dus voor dit markt is een combinatie schulp/afkort blad het enig interessants en dus is het lastig op die markt als wat je zoekt is een zaagblad die een specifiek functie die goed resultaat geeft ipv goed genoeg.
Ik zou jouw houtbewerkingsmachine handel in de buurt die met tweede hands machines werkt bellen, Kees.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Is dit zaagblad van Mafell niet wat je zoekt? KLIK. Wel duur....
 
Laatst bewerkt:

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Oei, ja die is gelijk een stuk duurder! Ik moet toch nog langs de slijperij, zal daar ook eens vragen, die verkopen ook zaagbladen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik heb zo'n vermoeden dat die niks beter is dan het originele Kitty zaagblad.

Anyway, toch raar dat er haast geen grovere vertanding in 200 mm bladen te koop is. Zeker een rare maat, want in 190 mm is het er wel!

Ik vraag het nog even na bij de slijperij, anders zal het wel een 24 tands blad gaan worden. CMT heeft mooie voor een redelijke prijs heb ik al gezien.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
deze italiaanse site is voor zover ik heb kunnen vinden de goedkoopste site voor CMT spullen, verzendkosten zijn (onder de 200 euro) iets meer dan €12,-, voor 1 zaagblad misschien niet de moeite, maar als je meer producten besteld al snel wel
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Mis je die 5 mm zaaghoogte als je een 190 mm plaatst?
Zo ja, is er echt te weinig ruimte voor 210 mm?

Wel vreemd dat het huidige blad diepe sporen trekt. Dan moet hij toch krom zijn, niet goed scherp zijn, of je drukt het hout er te snel door.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
ik heb de bladen van ecotools ook in een Kitty ze schulpen prima maar omdat ze iets dunner zijn heb je wel een ander dunner spouwmes nodig
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Tja, ik heb niet zoveel verstand van electrisch gereedschap dus ik weet ook niet waarom het originele blad zo slecht presteert. Tenminste, hij zaagt prima, maar hij laat zulke diepe sporen achter. De Kitty heeft niet heel veel vermogen, dus een groter blad zie ik niet zo zitten. En kleiner wil ik zeker niet gaan!

Die Eco heeft een kerf van 2.6 mm. De mijne is 2.8 en het spouwmes is 2.2. Dus dat zou wel moeten gaan denk ik.

Ik ga hem denk ik maar bestellen. Het is de gok wel waard.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.