Bosch microkettingzagen, waarom?

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zit me het nut van zo'n ding te bedenken maar kom er niet op. Je kan er niet mee in een deur gaan frezen in ieder geval.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Je kan er ook geen fatsoenlijke radius mee zagen, dus hij zal voor de dhz naast een decoupeerzaag gebruikt worden...

Ook de claim dat je hier wel mee kan "invallen" en een decoupeerzaag niet ben ik het niet mee eens, dit doe ik regelmatig.
 
P

Pel

Guest
Het zaagje gaat maar 50 mm diep dat is m.i. niet veel, het lijkt me wel makkelijk voor inval werk, als je bijvoorbeeld een gootsteenbak in een aanrechtblad moet zagen, hoef je niet voor te boren op de hoeken. De prijs van € 160 lijkt mij nogal hoog voor de gewone DHZ, of de proffessional hier voor warm loopt waag ik te betwijfelen? Ik vraag mij af wat de meerwaarde van dit zaagje is t.a.v de meest gangbare elec. zaagjes die verkrijgbaar zijn.

Groet Pel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik zie ook zo een twee drie niet echt voordeel bij deze zagen. Wil je echter constructies maken van massieve balken dan zie ik wel mogelijkheden. Alhoewel dat doen bijna geen particulieren en doet deze machine het ook in 5 cm dik eiken?
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
9106835603486.jpg


 
P

Pel

Guest
De Hubo heeft hem al voor € 109 dat klink al beter als die adviesprijs van € 160. Vraag me wel af wat de losse zaagjes kosten?
Hubo heeft zijn prijs € 160 op de site aangepast zie ik nu ± een uur later.

Groet Pel.

Ik zie dat het ding nog meer mogelijkheden heeft!

Bosch-NanoBlade-Pistol-Grip-Saw.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
1 hele grote nadeel van deze zagen, en dat heb ik nog niemand horen zeggen.
Wat als dat ding bot is, breekt oid. Heb de vervangers nog niet in de schappen zien liggen.
En wie weet wat dat gaat kosten, decoupeerbladje is vele malen goedkoper lijkt mij.
Decoupeerzaagjes hangen er genoeg in alle soorten, maten en materialen.

Ff tussendoor, kan je hiermee ook alu of staal zagen, lijkt me niet.
Meer nadelen als voordelen zoals ik het zie.
Enige voordeel, je kan ermee invallen. Maar als je een beetje weet wat je doet
kan je dat ook met een normale decoupeerzaag.......
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Is dit een verlate 1 april grap?

Zo niet, hoe ga je ooit zo'n kleine ketting slijpen?
Als je ziet met een normale kettingzaag wat een enorm verschil er zit in precisie en snelheid tussen scherp/bot, hoge/lage spaanbegrenzers, snijhoek, etc. Dan bekruipt mij de indruk dat dit echt hobbyspul is voor zeer incidenteel gebruik.
Met een goede decoupeerzaag kun je volgens mij een stuk meer. Je zult af en toe een startgaatje moeten boren maar hoe lang duurt dat? 30 seconden?

Ik zie er zo snel nog geen nut in.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
De Hubo heeft hem al voor € 109 dat klink al beter als die adviesprijs van € 160. Vraag me wel af wat de losse zaagjes kosten?
Hubo heeft zijn prijs € 160 op de site aangepast zie ik nu ± een uur later.

Groet Pel.

Ik zie dat het ding nog meer mogelijkheden heeft!

Bekijk bijlage 65805

HUBO leest hier ook mee! :D

Zie er zelf het voordeel niet van, maar de doelgroep lijkt me eerder de thuisklusser die af en toe doet en maar 1 zaag heeft. Die groep loopt misschien warm voor dit concept.

jaap
 
Laatst bewerkt:

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Ik ken dergelijke zaagjes wel. Worden in USA veel gebruikt om in wanden gaten voor contactdozen te zagen, al is het dan eerder lijkend op een korte decoupeerzaag of mini freeskop dan een kettingzaag. Afwerking is extreem slecht omdat een zaagsnede met ketting nu eenmaal verre van glad en strak is. Als de kettingzaag recht op het apparaat staat kan je er takken in de tuin mee zagen...handig voor de hoveniers :)
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Mooi toch, die consumptiemaatschappij waarin het aanbod vaker voor de vraag komt en dan maar hopen dat het aanbod de vraag creëert. Dit valt wat mij betreft in de categorie uitwassen van het kapitalisme.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
De verkoop van een decoupeerzaag brengt geen centen meer in het laadje. Zelfs in het grootwarenhuis kan je de standaard zaagjes vinden. Langs de andere kant, die kettingen gaan ogen van mensen kosten en zullen snel bot zijn. Moet er ook olie bij voor het blad zoals op de echt kettingzaag?

5cm diep is ook niet bruikbaar voor balken. Minste balkje is dikker.

Wel ik hoop dat Bosch hier ook meeleest: Een demo aub. Geen demo over een plaatje doorzagen, maar eentje over wat kan dit toestel dat een decoupeerzaag niet (beter) kan?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
MarcelG en of Viepert, hoe vallen jullie in met een decoupeerzaag? :)

De machine in een hoek van ongeveer 80 graden tov je werkstuk houden en dan het zaagblad bijna parallel langzaam in het hout laten zagen, met beleid is dit prima te doen en het resultaat acceptabel. Als het niet uitmaakt boor ik eerst een gat hoor, net iets makkelijker.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik ken dergelijke zaagjes wel. Worden in USA veel gebruikt om in wanden gaten voor contactdozen te zagen, al is het dan eerder lijkend op een korte decoupeerzaag of mini freeskop dan een kettingzaag. Afwerking is extreem slecht omdat een zaagsnede met ketting nu eenmaal verre van glad en strak is. Als de kettingzaag recht op het apparaat staat kan je er takken in de tuin mee zagen...handig voor de hoveniers :)

ik heb voorde dikke takken/stammen mijn multitool gebruikt, gaat geweldig kan ik je vertellen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Grappig hoe conservatief er hier gereageerd wordt. Sommige genoemde nadelen hebben andere zagen ook. Ik zal hem ook niet snel kopen, maar ben wel erg benieuwd of deze zaag zijn plek gaat krijgen.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
ik zat er aan te denken dat als ik een figuur uitzaag dat figuur weer kan hergebruiken. (denk aan zo'n klapdeur met hartje dat mensen voor het raam hebben staan. alleen je kunt geen scherpe hoeken maken.

zoals iemand anders al aangaf kan het handig zijn als je een wand heb en je wilt er een gat in maken dit handig kan zijn, maar daar heb ik weer mijn multitool voor die denk ik veelzijdiger is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.