Mijn eigen mitre station.

Bmw6cillinder

Actieve deelnemer
12 dec 2016
47
0
Afgelopen weken een begin gemaakt met mijn eigen mitre station zodat ik in de toekomst hier mijn Festool kapex op kwijt kan. En tevens mijn systainers netjes kwijt kan. Ik had een mooi partijtje gebruikte platen met hooglans Hpl beklede platen te pakken kunnen krijgen. Dus met wat rekenen en puzzelen precies genoeg voor deze opstelling.
Nu verder met de lades en doorsparen om de kasten mooi gevuld te krijgen😉
IMG_1786.jpgIMG_1785.jpg
IMG_1804.jpgIMG_5145.jpgIMG_5146.jpgIMG_5147.jpg
 

Bmw6cillinder

Actieve deelnemer
12 dec 2016
47
0
Vanavond een mal gemaakt om alle bodems van de lades te voorzien van uitsparingen.
Waar dan de systainers mooi verdiept in passen.
En dan dus ook gelijk niet meer kunnen verschuiven.
IMG_5168.jpgIMG_5169.jpgIMG_5170.jpgIMG_5171.jpg
 

Bmw6cillinder

Actieve deelnemer
12 dec 2016
47
0
Weer een stapje verder , alle frontjes plus bodems voorzien van lamello's
IMG_5214.jpgIMG_5215.jpgIMG_5216.jpg
 
Laatst bewerkt:

Snelle Jelle

Actieve deelnemer
28 aug 2015
36
1
Beekbergen
Mooi hoor. Ben er zelf ook een aan het maken. Deze alleen in basis van Ikea onderkasten, de basiselementen.
Hoe zorgen jullie voor een perfecte hoogte van de afkortzaag, zodat het hout er goed overheen schuift? Daar zit ik nog mee te prakeseren. Een halve millimeter is al voelbaar.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Hoe zorgen jullie voor een perfecte hoogte van de afkortzaag, zodat het hout er goed overheen schuift? Daar zit ik nog mee te prakeseren. Een halve millimeter is al voelbaar.

Dat heb ik bij die van mij opgelost, door het geheel iets lager te maken dan de hoogte van de afkortzaag. En met het plaatsen van de afkortzaag, deze op precieze hoogte te brengen dmv opvul-ringen. Op die manier kan je de machine naar wens op hoogte instellen ten opzichte van de rest van de tafel.

@BMW6cillinder
Mooi project! Ziet er strak uit met de witte platen. Ga je er bovenop ook nog kasten plaatsen?

En heb je al ladegeleiders? Ik heb die van mij uit duitsland. Erg goedkoop, en prima kwaliteit. Ik zal zo de link eens opzoeken.

Gevonden. http://beschlaege-online.de/shop/Schubkastenauszugsysteme--Kugelvollauszuege--Rollschubfuehrungen/BBS-KUGELAUSZUEGE/BBS-30-kg-793/BBS-30-kg-350mm-2206.html
 
Laatst bewerkt:

Bmw6cillinder

Actieve deelnemer
12 dec 2016
47
0
Mooi hoor. Ben er zelf ook een aan het maken. Deze alleen in basis van Ikea onderkasten, de basiselementen.
Hoe zorgen jullie voor een perfecte hoogte van de afkortzaag, zodat het hout er goed overheen schuift? Daar zit ik nog mee te prakeseren. Een halve millimeter is al voelbaar.

Idd zoals Jelmer ook al zegt met uitvulringen de exacte hoogte bepalen.
voor de Kapex 80/120 zou dit 110 mm bedragen.
 

Bmw6cillinder

Actieve deelnemer
12 dec 2016
47
0
Dat heb ik bij die van mij opgelost, door het geheel iets lager te maken dan de hoogte van de afkortzaag. En met het plaatsen van de afkortzaag, deze op precieze hoogte te brengen dmv opvul-ringen. Op die manier kan je de machine naar wens op hoogte instellen ten opzichte van de rest van de tafel.

@BMW6cillinder
Mooi project! Ziet er strak uit met de witte platen. Ga je er bovenop ook nog kasten plaatsen?

En heb je al ladegeleiders? Ik heb die van mij uit duitsland. Erg goedkoop, en prima kwaliteit. Ik zal zo de link eens opzoeken.

Gevonden. http://beschlaege-online.de/shop/Sc...ZUEGE/BBS-30-kg-793/BBS-30-kg-350mm-2206.html


Op de foto,s zie je de ladegeleiders al zitten.
ik heb ze net als de stelpootjes besteld bij www.so-handel.de
Niet duur goed spul en netjes optijd geleverd.

De boven kastjes laat ik nog even wachten , eerst dit maar eens vol maken en de afkortzaag incl afzuiging en kreg rail of t racks in orde maken.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
nee ziet niet uit.

te veel lege lades. moeten gevuld worden. kortom doorsparen en uitgeven :D



ziet er goed uit. keurig gedaan
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Ziet er netjes uit!
Maar waarom de systainers niet een kwartslag gedraaid zodat je meer ruimte hebt?
Een speciale reden of gewoon zomaar?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.