mijn "nieuwe" hm1

nixnax

Nieuw lid
18 mei 2017
19
1
rijswijk zuid holland
Hallo allemaal,
aangezien ik iets meer van simpel klussen naar houtbewerking wil gaan uitbreiden werd het tijd voor een uitbreiding in gereedschap.
Dit weekend heb ik voor een mooi prijsje een hm1 over kunnen nemen met een zaagtafel en draaibank uitbouw erbij.
De aanvoer rol is ernstig aan vervanging toe en vrees dat voor de beitels hetzelfde geld.
Aangezien ik er verder erg weinig verstand van heb en het idee heb dat hij verder ook wel wat liefde kan gebruiken vroeg ik me af of er maybe iemand in de omgeving woont die hier iets meer verstand van heeft?

Simon
 

nixnax

Nieuw lid
18 mei 2017
19
1
rijswijk zuid holland
hier een paar foto's van de aanvoerrol (die er in mijn ogen uitziet alsof hij ontploft is) en beitel
IMAG0177[1].jpg
IMAG0182[1].jpg

tevens heb ik het idee alsof ik bij het instellen van de hoogte ergens weerstand heb en heb geen idee wat het is
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Bekend probleem. Ik heb destijds de rol afgedraaid, en er toen een dikke rubber slang overheen geschoven!
 

nixnax

Nieuw lid
18 mei 2017
19
1
rijswijk zuid holland
zet net de zaag aan en denk wat is dat voor een herrie
klappen de messen van de vlakbank vol tegen de onderkant van de zaagtafel :(
ik neem aan dat dit een afstel probleem is of? zou denken dat er anders wel een stuk van die rand was weggehaald om dit te voorkomen? :S
 
P

Pel

Guest
Ik begin mij toch af te vragen wat jij gekocht hebt?

Groet Pel.
 

nixnax

Nieuw lid
18 mei 2017
19
1
rijswijk zuid holland
Bedankt voor de geruststellende reactie hahaha.
Maar zoals ik het nu zie moet ik de zaagtafel (die perfect zaagt)
Draaibank en werkende onderdelen kunnen verkopen voor wat ik betaald heb dus als ergste geval valt dat best mee :).
Maarja ik heb nu verder dus geen idee wat er allemaal mis mee is.
Omdat ik niks heb om het mee te vergelijken ook
 

nixnax

Nieuw lid
18 mei 2017
19
1
rijswijk zuid holland
tnx dat topic heeft een hoop nuttige info inderdaad!
Nadeel is alleen dat hm1 net ff anders is als hm0 en hm2 maar weet niet wat precies de verschillen zijn...
hoop stiekem nog steeds iemand te kunnen vinden die tijd heeft om er even naar te kijken :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.