Inca vs dewalt745

sjaako

Nieuw lid
4 apr 2017
13
0
Beste forum leden,

Wat zou jullie keuzen zijn om kamer en suite en kasten te maken.
De Inca of een nieuwe Dewalt745.

Inca heeft een langgatboor er bij als voordeel.
De dewalt is nieuw en heeft een fijn afstelling.

I.p.v. De gaten boor kan ik ook een lamellenfrees kopen?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.420
686
Emst
De inca major heeft ook een fijn afstelling en is waardevast.
Ik zou voor de Inca Major kiezen
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Nee, dat is z'n kleine broer, de compact. Net zo'n goede zaag maar minder geschikt voor het grote werk.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Met de langatboor erbij dan is de inca de beste keus vind ik als je ook kasten gaat maken.
Makkelijk voor je pen en gat verbindingen.
Maar een DeWalt met een Lamello is ook een goede keus alleen wel een stuk duurder als je het bij elkaar optelt.
Maar ze zijn lastig vergelijkbaar want ze komen beide uit een ander tijdperk.
 

Bruina

Actieve deelnemer
25 jun 2017
37
0
Tolkamer
Zelf heb ik een 745. Ik kan werkelijk iedereen deze zaag aanbevelen. Zeker als je voor het afkorten een andere mogelijkheid hebt of met een slede gaat werken. De geleider en het instellen daarvan is voor mij de grootste reden dat ik zo enthousiast ben over deze machine. Eenmaal ingesteld staat deze als een huis met zeer precieze resultaten. De machine is niet heel zwaar dus ook uitstekend mobiel te gebruiken als dat een vereiste mocht zijn. Prima zaagje wat mij betreft. Dit zegt uiteraard niets over de incra maar misschien heb je er iets aan
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Heeft de Inca die op marktplaats staat wel een mogelijkheid tot stofafzuiging? Dat zou voor mij in elk geval een bepalend criterium zijn.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
ik heb zelf een stofafzuiging gemaakt door een klein opvangbakje te monteren waarop mijn slang past van de cycloon... het onderstel is van hout, dus daarmee kan je doen wat je zelf bedenkt :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.