Welk product voor beukenhout buiten?

Edgar

Actieve deelnemer
13 dec 2015
34
0
Ik heb recent een beukenstam tot dikke schaaldelen laten verzagen, de 'wangen' wil ik gebruiken als buitenbankje door ze op bokwielen of blokken te monteren. Alleen beukenhout rot buiten zo weg. Wat zou het beste zijn, schuren en polyurethaanlak erop? Of toch in de olie of hardwax en welke?
 
P

Pel

Guest
Goed in de lak zetten en onderhouden, zo gauw je ziet dat er blank hout in zicht komt weer goed in lak zetten.

Groet Pel.
 

Edgar

Actieve deelnemer
13 dec 2015
34
0
Dank voor de reacties. De platen ga ik wel voor binnen gebruiken, tafel/ bar/ bankje. De wangen zijn voor binnen een beetje lomp, maar zonde er kachelhout van te maken. Ga het toch proberen ze te lakken. Vrij van de grond zal al best schelen.
helaas bij het zagen zat er een dikke ijzerdraad in. Om dat niet bij elke plaat tegen te komen, hebben ze de stam een slag gedraaid, elk schaaldeel heeft daardoor een gekantrechte zijde. Nou ja dat maakt het makkelijker er 2 te verlijmen of er 1 tegen een muur te plaatsen.
 

Bijlagen

  • IMG_1067.jpg
    IMG_1067.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 94
  • IMG_1070.jpg
    IMG_1070.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 94
  • IMG_1068.jpg
    IMG_1068.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 93
P

Pel

Guest
Heb je veel schade aan de zaag door de ijzerdraad Edgar? Anders is zo'n staal detectie apparaatje misschien een optie, als je veel met oud hout werkt waar spijkers en metaal in kan zitten.

Groet Pel.
 

Edgar

Actieve deelnemer
13 dec 2015
34
0
Hoi Pel,
ik laat het altijd bij een zagerij in de buurt verzagen. Ik heb de stam door ze laten ophalen en verzagen, dat kostte me 75 euro, kan ik zelf niet voor tobben. We halen er meestal wel de metaaldetector kangs, maar dit ijzerdraad zat helemaal binnenin, halve meter boven de grond, was wsl. oude doorgeschoten heggestruik.
 

Bijlagen

  • IMG_0841.jpg
    IMG_0841.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 84

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.